Varmenteen hyväksyminen

Turvallisissa yhteyksissä on jokaisella palvelimella oma varmenne (sertifikaatti). Selaimet eivät aina tunne Helsingin yliopiston sivujen varmenteita, jolloin ne joutuu asentamaan itse.

Älä koskaan hyväksy muun palvelimen varmenteita, ellet pysty luottamaan siihen täysin. Jos varmenne kuuluu jollekin muulle palvelimelle, poistu sivustolta välittömästi.

Jos siirryt yliopiston www-sivuille, eikä varmennetta ole asennettu tietokoneelle, tulee seuraavanlainen ikkuna näkyviin (hiukan erilainen selaimesta riippuen).

Kun käytät yliopiston palveluita, voit napsauttaa OK ja seuraavassa ikkunassa uudestaan OK. Seuraavaksi tavoittelemasi sivu avautuu.

Anna palautetta

Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!

Kuinka parantaisit ohjeistusta?