Kun tietosi muuttuvat

Huomaa, että käyttäjätunnuksesi pysyy samana koko yliopistolla oloaikasi, vaikka nimesi muuttuisikin.

Nimenmuutos

Opiskelija

Jos olet opiskelija ja nimesi muuttuu esimerkiksi naimisiinmenon myötä, toimita tieto Kaisa-talon opiskelijaneuvontaan joko paikan päällä asioiden tai sähköpostitse helsinki.fi -osoitteestasi.

Jos haluat vaihtaa sähköpostiosoitteesi, voit pyytää sitä samalla Kaisa-talon opiskelijaneuvonnasta tai myöhemmin IT-Helpdeskistä. Ilmoitus on tehtävä yliopiston sähköpostiosoitteesta. Vanha sähköpostiosoite säilyy uuden rinnalla kolme kuukautta. Vanhat postisi eivät katoa. Järjestelmissä on viiveitä, joten nimenmuutoksesi näkyy rekistereissä seuraavana päivänä ja uusi sähköpostiosoitteesikin toimii vasta päivän sen luomisen jälkeen. Käyttäjätunnuksia emme vaihda nimenmuutosten yhteydessä.

Henkilökunta

Ilmoita ensin muutokset henkilötietojen muutoslomakkeella. Kun uudet tiedot ovat päivittyneet yliopiston järjestelmiin, voit pyytää sähköpostiosoitteen muutosta IT-Helpdeskistä.

Jos haluat vaihtaa sähköpostiosoitteesi, tee ilmoitus IT-Helpdeskiin. Ilmoitus on tehtävä yliopiston sähköpostiosoitteesta. Vanha sähköpostiosoite säilyy uuden rinnalla kolme kuukautta. Vanhat postisi eivät katoa. Järjestelmissä on viiveitä, joten nimenmuutoksesi näkyy rekistereissä seuraavana päivänä ja uusi sähköpostiosoitteesikin toimii vasta päivän sen luomisen jälkeen. Käyttäjätunnuksia emme vaihda nimenmuutosten yhteydessä.

Ilmoita sähköpostin vaihdosta myös:

• Osoitteeseen saphr-paakayttajat@helsinki.fi, jotta tieto päivitetään myös SAP HR:ään.
      Huom! Tee sähköinen ilmoitus oman helsinki.fi -sähköpostiosoitteesi kautta.

Muiden omien tietojen muutokset voit tehdä itse SAP HR -järjestelmässä.

Henkilötunnuksen muutos

Opiskelija

Ilmoita henkilötunnuksen muutos Kaisa-talon opiskelijaneuvontaan

Henkilökunta

Ilmoita muutokset (nimi, henkilötunnus) Henkilötietojen muutoslomakkeella (Flammassa, vaatii kirjautumisen).

Muistathan ilmoittaa muutoksesta myös IT-Helpdeskiin tai sovi henkilöstöasiainhoitajien kanssa, että he toimittavat tiedon IT-Helpdeskiin.

Anna palautetta

Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!

Kuinka parantaisit ohjeistusta?