Helpdesk käyttää Bomgar-etätukiohjelmistoa selvittäessään asiakkaiden tietotekniikkaongelmia ja asentaessaan ohjelmistoja asiakkaan koneelle.
Pikaohje
Tarkka ohje
Sisällysluettelo
Etäyhteyden hyväksyminen
- Mene Bomgar Support Portaliin osoitteeseen https://support.helsinki.fi/
- Syötä tukihenkilöltä saamasi numerokoodi Session Key -kenttään ja valitse Submit
- Hyväksy etäyhteys klikkaamalla Yes
- Syötä nimesi Chat-ikkunaan
- Hyväksy Chat-ikkunan käyttö klikkaamalla Accept
- Hyväksynnän jälkeen avautuu ikkuna, jossa tarjotaan Bomgar-etäkäyttöohjelman vaatimaa tiedostoa ladattavaksi. Klikkaa Save file.
- Jos yllä oleva ikkuna ei avaudu automaattisesti, klikkaa sivulla olevaa click here -linkkiä
- Etsi sopiva tallennuspaikka ja klikkaa Save
- Avaa kansio, johon tallensit tiedoston ja avaa tiedosto kaksoisklikkaamalla sitä. Hyväksy ohjelman käynnistyminen klikkaamalla Run.
- Chat-ikkunaan tulee pyyntö etäyhteyden sallimisesta. Voit kysyä tukihenkilöltä neuvoa oikean valinnan tekemiseen esimerkiksi kirjoittamalla kysymyksesi Chat-ikkunaan.
- Allow full access to your computer - sallit tukihenkilön saavan täydet oikeudet käyttää konettasi
- Allow only viewing - sallit tukihenkilön näkevän koneesi sisällön
- Refuse request - et salli etäyhteyden muodostamista
- Hyväksyttyäsi etäyhteyden, tukihenkilö pääsee käyttämään konettasi, voi asentaa koneelle ohjelmistoja tai selvittää ongelmatilannetta.
- Lopuksi saat ilmoituksen, kun tukihenkilö on katkaissut etäyhteyden.
Video-ohje
Anna palautetta
Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!
Kuinka parantaisit ohjeistusta?