Etätukipalvelu Bomgar (Firefox)

Helpdesk käyttää Bomgar-etätukiohjelmistoa selvittäessään asiakkaiden tietotekniikkaongelmia ja asentaessaan ohjelmistoja asiakkaan koneelle.

Etäyhteyden hyväksyminen

  • Mene Bomgar Support Portaliin osoitteeseen https://support.helsinki.fi/
  • Syötä tukihenkilöltä saamasi numerokoodi Session Key -kenttään ja valitse Submit

  • Hyväksy etäyhteys klikkaamalla Yes

  • Syötä nimesi Chat-ikkunaan

  • Hyväksy Chat-ikkunan käyttö klikkaamalla Accept

  • Hyväksynnän jälkeen avautuu ikkuna, jossa tarjotaan Bomgar-etäkäyttöohjelman vaatimaa tiedostoa ladattavaksi. Klikkaa Save file.

  • Jos yllä oleva ikkuna ei avaudu automaattisesti, klikkaa sivulla olevaa click here -linkkiä

  • Etsi sopiva tallennuspaikka ja klikkaa Save

  • Avaa kansio, johon tallensit tiedoston ja avaa tiedosto kaksoisklikkaamalla sitä. Hyväksy ohjelman käynnistyminen klikkaamalla Run.

  • Chat-ikkunaan tulee pyyntö etäyhteyden sallimisesta. Voit kysyä tukihenkilöltä neuvoa oikean valinnan tekemiseen esimerkiksi kirjoittamalla kysymyksesi Chat-ikkunaan.
    • Allow full access to your computer - sallit tukihenkilön saavan täydet oikeudet käyttää konettasi
    • Allow only viewing - sallit tukihenkilön näkevän koneesi sisällön
    • Refuse request - et salli etäyhteyden muodostamista

  • Hyväksyttyäsi etäyhteyden, tukihenkilö pääsee käyttämään konettasi, voi asentaa koneelle ohjelmistoja tai selvittää ongelmatilannetta.
  • Lopuksi saat ilmoituksen, kun tukihenkilö on katkaissut etäyhteyden.

Anna palautetta

Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!

Kuinka parantaisit ohjeistusta?
Takaisin ylös