Office 365: Tilin lisääminen Mac OS X Mail-ohjelmaan

Tämä ohje on kirjoitettu Mac OS X 10.11.-versiolle (OS X El Capitan), mutta sitä voi myös soveltaa muihin käyttöjärjestelmäversioihin. Lisäksi ohjetta voi myös soveltaa kolmannen osapuolen ohjelmiin, esim. Thunderbirdiin.

Tabs

Tarkka ohje

Huom! Asennusvaiheessa tuleva virheilmoitus kuuluu asiaan. Tämän jälkeen esiin tulee tarvittava laatikko, johon syötetään Office 365 -käyttäjätunnus.

Tilin lisääminen OS X:n Mail-sovellukseen

  • Napsauta System Preferences ( Järjestelmäasetukset) > Internet Accounts (Internet-tilit) ja valitse tilityypiksi Exchange.

Täytä kentät

  • Name (Nimi): Etunimi ja sukunimi (nimi näkyy sähköpostiviestin lähettäjänä).
  • Email address (Sähköpostiosoite): helsinki.fi -postiosoitteesi (esim. etunimi.sukunimi@helsinki.fi)
  • Password (Salasana): salasanasi
  • Lopuksi napauta Sign In (Kirjaudu sisään)

  • Ohjelma ilmoittaa, ettei tilin asetuksia voi varmistaa. Anna pyydetyt lisätiedot:
  • User name (käyttäjätunnus): tunnus@ad.helsinki.fi (esim. rkeskiva@ad.helsinki.fi)
  • Napauta uudelleen Sign In (kirjaudu sisään)

Huom. Vanhemmissa käyttöjärjestelmäversioissa kysytään lisäksi palvelin-osoitetta: Serveraddress (Palvelimen osoite): outlook.office365.com

  • Valitse listalta Office 365:n palvelut, joita haluat käyttää OS X:n sovelluksilla (Sähköposti, Yhteystiedot, Kalenterit, Muistiinpanot, Muistutukset)
  • Napauta Done (Valmis) ja käynnistä Mail-ohjelma.

Huom! Kalenterit näkyvät OS X:n Kalenteri-ohjelmassa (Calendar).