Office 365: Tilin lisääminen Mac OS X Mail-ohjelmaan

Outlook on suositeltava sähköpostiohjelma Office 365 -postille. Katso ohjeet täältä.

Tämä ohje on kirjoitettu Mac OS X 10.11.-versiolle (OS X El Capitan), mutta sitä voi myös soveltaa muihin käyttöjärjestelmäversioihin. Lisäksi ohjetta voi myös soveltaa kolmannen osapuolen ohjelmiin, esim. Thunderbirdiin.

Voit lisätä jaetun postilaatikon samalla ohjeella käyttämällä käyttäjätunnuksena käyttäjätunnus@ad.helsinki.fi/jaettu-postilaatikko
esim. rkeskiva@ad.helsinki.fi/tike-viestinta

Tabs

Tarkka ohje

Huom! Asennusvaiheessa tuleva virheilmoitus kuuluu asiaan. Tämän jälkeen esiin tulee tarvittava laatikko, johon syötetään Office 365 -käyttäjätunnus.

Tilin lisääminen OS X:n Mail-sovellukseen

  • Napsauta System Preferences ( Järjestelmäasetukset) > Internet Accounts (Internet-tilit) ja valitse tilityypiksi Exchange.

Täytä kentät

  • Name (Nimi): Etunimi ja sukunimi (nimi näkyy sähköpostiviestin lähettäjänä).
  • Email address (Sähköpostiosoite): helsinki.fi -postiosoitteesi (esim. etunimi.sukunimi@helsinki.fi)
  • Password (Salasana): salasanasi
  • Lopuksi napauta Sign In (Kirjaudu sisään)

  • Ohjelma ilmoittaa, ettei tilin asetuksia voi varmistaa. Anna pyydetyt lisätiedot:
  • User name (käyttäjätunnus): tunnus@ad.helsinki.fi (esim. rkeskiva@ad.helsinki.fi)
  • Napauta uudelleen Sign In (kirjaudu sisään)

Huom. Vanhemmissa käyttöjärjestelmäversioissa kysytään lisäksi palvelin-osoitetta: Serveraddress (Palvelimen osoite): outlook.office365.com

  • Valitse listalta Office 365:n palvelut, joita haluat käyttää OS X:n sovelluksilla (Sähköposti, Yhteystiedot, Kalenterit, Muistiinpanot, Muistutukset)
  • Napauta Done (Valmis) ja käynnistä Mail-ohjelma.

Huom! Kalenterit näkyvät OS X:n Kalenteri-ohjelmassa (Calendar).