Työsuhteesi alussa on oleellista, että sinulla on käyttäjätunnus ja käyttöoikeudet tarvitsemiisi järjestelmiin. Lupa-asiat hoitaa pääasiassa yliopistopalvelut. Yhdyshenkilöt ovat pääasiassa lupia, tilauksia ja kiintiöpyyntöjä hyväksyviä henkilöitä, eivät siis anna tietotekniikkatukea.
Kannattaa myös selvittää, oletko varsinaisessa työsuhteessa vai esimerkiksi vierailevan tutkijan asemassa. Erikoistapauksissa jotkut asiat saattavat toimia eri tavoin kuin normaalissa työsuhteessa, esimerkiksi ohjelmistojakelu.
Pikaohje
Helsingin yliopistossa on käytössä Microsoftin Office 365 sähköposti- ja kalenterijärjestelmä.
Kirjaudu Outlook Web Appiin (OWA) osoitteessa www.helsinki.fi/office365
Työkoneesi tilauksen hoitaa tuleva esihenkilösi (Yliopistopalveluiden kautta). On syytä huolehtia, että kone tilataan riittävän aikaisin. Suositus on noin kuukautta ennen. Työntekijänä sinun ei itse tarvitse huolehtia näistä asioista, vaan vastaanottavan yksikkösi.
Tavallisimmat ohjelmat asentuvat koneellesi automaattisesti, mutta
- tieteenalakohtaisista erikoisohjelmista ja erikoisemmista oheislaitteista saatat joutua olemaan yhteydessä Helpdeskiin.
- osan ohjelmista saat ladattua koneellesi Software Centerin kautta.
Voit anoa ylläpito-oikeuksia koneellesi e-lomakkeella.
Tarkka ohje
Video-ohje
Anna palautetta
Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!
Kuinka parantaisit ohjeistusta?