Postin ohjaus pois Microsoft 365:stä

Otettuasi käyttöön Microsoft 365 -postin Etunimi.Sukunimi@helsinki.fi -posti ohjataan Microsoft 365 -palvelimelle. Mikäli haluat lukea postisi jollain muulla järjestelmällä, voit ohjata postisi muualle näiden ohjeiden mukaan.

Lie lisää postin ohjauksesta opiskelijan digitaidot -kurssimateriaalista.

Huom! Työtehtäviin liittyvän eli ns. virkasähköpostin ohjaaminen ulkopuoliseen osoitteeseen on yliopiston sähköpostin käsittelysääntöjen perusteella aina kiellettyä.

Lue lisää tietoturvasta Flammasta

Microsoft 365 on Microsoftin tarjoama palvelu, jota se kehittää omien aikataulujensa mukaan. Ohjeistuksessa voi esiintyä eroavaisuuksia käyttäjän näkymään verrattuna. Jokaisen sivun alareunassa on linkki palautelomakkeeseen, jolla voit ilmoittaa olennaisista muutoksista.

• Avaa Email > Forwarding (Sähköposti > Edelleenlähetys) (1).
    • Laita rasti ruutuun Enable forwarding (Ota edelleenlähetys käyttöön) (2).
    • Täytä kenttään (3) osoite, johon halua postisi ohjautuvan.
    • Jos haluat pitää kopion viesteistä OWAssa, rastita ruutu Keep a copy of forwarded messages (Edelleenlähetettyjen viestien kopiot säilytetään) (4).
    • Klikkaa Save (Tallenna) (5).

Anna palautetta

Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!

Kuinka parantaisit ohjeistusta?