Palvelu yksiköiden ja tutkimusryhmien tietoteknisten tarpeiden ja niiden ratkaisemisen kartoitukseen.
Ratkaisukonsultointi tarjoaa apua yksiköiden ja tutkimusryhmien tietoteknisiin tarpeisiin. Ratkaisukonsultoinnit ovat pieniä, noin 1–5 työpäivän mittaisia toimeksiantoja, joiden tavoite on tuottaa asiakkaalle ratkaisuehdotus, jonka mukaan edetä tietoteknisen tarpeen täyttämiseksi. Palvelu on tarkoitettu etenkin niihin tilanteisiin, joissa ongelma on liian suuri tavanomaisen tietotekniikkatuen käsiteltäväksi, eikä valmista ratkaisua ole jo olemassa tai se ei ainakaan ole tiedossa.
Tyypillisiä ratkaisukonsultoinnin kohteita ovat esimerkiksi markkina- ja tarvekartoitukset, tutkimusdatan tallennustarpeet, pienimuotoiset tietojärjestelmät ja muut tietotekniset ratkaisut sekä tietotekniset hankinnat.
- Ottamalla yhteyttä asiakasvastaavaan (https://flamma.helsinki.fi/fi/group/it-ja-puhelin/yhteystiedot).
- Helpdesk siirtää myös tarvittaessa tiketit konsultoinnille, jos ne arvioidaan sopivan tämän palvelun piiriin
Tietotekniikkakeskuksen ratkaisukonsultointi tuottaa ratkaisuehdotuksen ja tarjoaa tarvittaessa konsultointia ratkaisun toteutukseen liittyen.
Ratkaisuna voi olla jonkin muun tietotekniikkapalvelun tai olemassa olevan ratkaisun suositteleminen. Vaihtoehtoisia palveluita: Hankintojen tuki, Tietotekniikkaprojektien tuki.