Outlook 2016 (Mac): Lägga till ett Office 365-e-postkonto

Vi rekommenderar Outlook 2016-versionen. Du kan installera den själv på universitetets Mac-datorer via Managed Software Center som du hittar i universitetsmenyn . På din hemdator kan du utföra installationen med hjälp av dessa instruktioner.

Tabs

Detaljerad hjälp
  • Starta Outlook.
  • Välj Tools > Accounts  och lägg till ett nytt Exchange-konto (Exchange Account).
mac_outlook_tili1.png

Ett fönster öppnas för uppgifter om kontot som ska läggas till.

  • Ange din e-postadress i E-mail Address i formen fornamn.efternamn@helsinki.fi (t.ex. raimo.keski-vaanto@helsinki.fi)
  • Ange ditt användarnamn (User name) i formen användarnamn@ad.helsinki.fi (t.ex. rkeskiva@ad.helsinki.fi)
  • Kontrollera att du har kryssat för Configure automatically.
  • Klicka på Add account.

 

mac_outlook_tili2.png
  • Eventuellt får du följande meddelande när serveranslutningen skapas. Du kan svara Allow för att godkänna detta. Dessutom kan du kryssa för Always use my response for this server.
mac_outlook_tili3.png

Härnäst öppnas inloggningsfönstret för Microsoft. Ange ditt lösenord och klicka på Sign in.

 

mac_outlook_tili4.png

Outlook har nu konfigurerats för Office 365-bruk.