Om du får detta felmeddelande när du loggar in på OWA efter övergången till molnet, gör på följande sätt:
Snabbinstruktion
Töm webbläsarens cache Instruktion för webbläsarna
Firefox
- Öppna History>Clear Recent History (Historik > Rensa ut tidigare historik)
Välj följande inställningar (observera att andra inställningar kan ta bort sparade inställningar som reglerar webbläsarens beteende):
- Time range to clear (1): Everything (Tidsintervall att ta bort: all historik)
- Från vyn Detaljer (2) väljer du följande punkter enligt bilden:
- Cookies (Kakor)
- Cache (Cache)
- Active Logins (Aktiva inloggningar)
- Offline Website Data (Nedkopplad webbplatsdata)
Välj Clear Now (Ta bort)
Testa inloggningen på nytt genom att gå till sidan office365.helsinki.fi
Om du fortfarande får ett felmeddelande, gör enligt följande instruktion.
I annat fall får du fortsätta till inloggningen.
- I vissa fall kan du få följande uppmaning. Klicka på länken.
Dessutom behöver du eventuellt ange dina inloggningsuppgifter en gång till.
- Ange ditt användarnamn i formen tunnus@ad.helsinki.fi
- OWA öppnas.
Om instruktionen ovan inte hjälpte, gör även detta:
- Öppna Tools > Options.
- Välj fliken Advanced (1).
- Öppna fliken Network (2).
- Klicka på Clear Now (3).
- Välj både office365.helsinki.fi och en eventuell *outlook.com som aktiva.
- Klicka på Remove.
- Klicka på Remove offline data.
- Klicka på OK.
Testa inloggningen på nytt genom att gå till sidan office365.helsinki.fi
Detaljerad hjälp
Videoinstruktion
Ge respons
Webbplatsen med anvisningar från IT-Helpdesk vid Helsingfors universitet hjälper dig i dina jobbrelaterade IT-frågor. Berätta för oss hur vi skulle kunna förbättra våra anvisningar. Vi uppskattar verkligen din respons!
Hur skulle du förbättra denna instruktion?