OWA (Outlook Web App): Felmeddelande när man gått över till molnet

Om du får detta felmeddelande när du loggar in på OWA efter övergången till molnet, gör på följande sätt:

Tabs

Detaljerad hjälp

Töm webbläsarens cache Instruktion för webbläsarna

Firefox och Internet Explorer

Firefox

  • Öppna History>Clear Recent History (Historik > Rensa ut tidigare historik)

Välj följande inställningar (observera att andra inställningar kan ta bort sparade inställningar som reglerar webbläsarens beteende):

  • Time range to clear (1): Everything (Tidsintervall att ta bort: all historik)
  • Från vyn Detaljer (2) väljer du följande punkter enligt bilden:
  • Cookies (Kakor)
  • Cache (Cache)
  • Active Logins (Aktiva inloggningar)
  • Offline Website Data (Nedkopplad webbplatsdata)

Välj Clear Now (Ta bort)

Testa inloggningen på nytt genom att gå till sidan office365.helsinki.fi
Om du fortfarande får ett felmeddelande, gör enligt följande instruktion.

I annat fall får du fortsätta till inloggningen.

  • I vissa fall kan du få följande uppmaning. Klicka på länken.

Dessutom behöver du eventuellt ange dina inloggningsuppgifter en gång till.

  • Ange ditt användarnamn i formen tunnus@ad.helsinki.fi

  • OWA öppnas.

Om instruktionen ovan inte hjälpte, gör även detta:

  • Öppna Tools > Options.

  • Välj fliken Advanced (1).
  • Öppna fliken Network (2).
  • Klicka på Clear Now (3).

  • Välj både office365.helsinki.fi och en eventuell *outlook.com som aktiva.
  • Klicka på Remove.

  • Klicka på Remove offline data.

  • Klicka på OK.

Testa inloggningen på nytt genom att gå till sidan office365.helsinki.fi

Internet Explorer

  • Öppna kugghjulsikonen > Internet options.

  • Öppna fliken General (1).
  • Klicka på Delete (2).

Ett nytt fönster öppnas, Delete Browsing History.

  • Kryssa för rutorna
    • Temporary Internet files
    • Cookies
    • ActiveX Filtering and Tracking Protection data
  • Klicka på Delete.

  • Klicka på OK.

Testa inloggningen på nytt genom att gå till sidan office365.helsinki.fi

Webbläsaren leder till en sida med en ny inloggningslänk. Lägg till länken bland dina favoriter (Add to favorites).

Eventuellt behöver du ange dina inloggningsuppgifter en gång till.

  • Ange ditt användarnamn i formen tunnus@ad.helsinki.fi