Förseningar av IT-anskaffningar

21.09.2018 - 09.31
Uppdaterad

IT-centret beklagar den senaste tidens förseningar av IT-anskaffningar. Förseningarna beror både på den långsamma upphandlingsprocessen för Hansel-avtalet och på den globala nedskärningen av Intels processorleveranser, vilket påverkar tillgången på vissa enheter. Tack vare upphandlingen får vi dock förmånligare anskaffningspriser och sparar kostnader. Vi strävar efter att normalisera leveranstiderna före slutet av året.

Personalen och de studerande vid universitetet kan beställa alla datorer och telefoner samt all kringutrustning via IT-centret. Se närmare instruktioner för anskaffningar:

• datorer och kringutrustning
  • telefoner och pekplattor
  • program

På de Windows-datorer som underhålls centraliserat av universitetet kan du själv ladda ned program via Software Center och på Mac-datorer via Managed Software Center.