Ta med gamla universitetsenheter till IT Recycling och fråga oss om universitets-IT på Kumpula Campus den 22 maj 2024 kl. 11–14!

07.05.2024 - 10.39

Samlar din gamla laptop från universitetet damm? Är du nyfiken på universitetets IT i allmänhet? IT-centrets kundsupportteam sätter upp popup-ställen för IT-återvinning och information om universitets-IT i lobbyn på första våningen i Chemicum, Exactum och Physicum på Campus Kumpula onsdagen den 22 maj 2024 kl. 11–14!

Under kampanjen kan du ta med dina gamla bärbara datorer, telefoner, surfplattor och andra enheter till popup-ställena för IT-återvinning. Vår IT-kundsupport kommer också att svara på alla dina IT-relaterade frågor om universitetet.

Vänligen observera:

• Du kan också lämna in gamla IT-apparater för återvinning via universitets IT-återvinningstjänst vid andra tidpunkter. Läs instruktionerna för IT-återvinning vid universitetet.
  • Hårddiskarna på datorer som lämnas in till IT-återvinningstjänsten töms på ett datasäkert sätt.
  • IT-centret ökar livslängden på universitetets IT-utrustning med cirka en tredjedel genom att återvinna utrustningen i ett skede av dess livscykel där den kan säljas vidare till universitetets IT-återvinningspartner (3 Step IT).

Välkommen att återvinna IT-utrustning!