Päivitä Zoom-sovelluksesi uusimpaan versioon – vanhat versiot lakkaavat toimimasta 4.4.2023

30.03.2023 - 15.49

Yliopiston Zoom-palveluntarjoaja NORDUnet kehottaa päivittämään Zoom-sovelluksen 5.13.5 tai uudempaan versioon. Suurimmalle osalle yliopiston tietokoneista päivitys on jo asennettu. Tietotekniikkakeskus estää Zoomin käytön vanhemmilla Zoom-versioilla tiistaista 4.4.2023 lähtien.

Päivitä Zoom-sovelluksesi näin:

• Saat päivityksen automaattisesti yliopiston työtietokoneellesi kytkemällä koneesi yliopiston verkkoon joko VPN- tai lankayhteydellä – katso IT-Helpdeskin VPN-ohjeet. Huom: päivitys asentuu taustalla, etkä saa siitä erillistä ilmoitusta.
  • Voit myös ladata päivityksen itse Software Centeristä, katso IT-Helpdeskin ohjeet.
  • Zoom-sovelluksesi versionumeron voit tarkistaa näin: klikkaa profiilikuvaasi ja valitse Help -> About Zoom.
  • Omalle kotitietokoneellesi sinun on ladattava päivitys itse. Päivitä sovellus näin: valitse profiilikuvasi ja klikkaa Check for updates.

Pitämällä yliopiston järjestelmät ja sovellukset päivitettyinä ylläpidämme muun muassa yliopiston tietoturvaa. Kiitos päivittämisestä!