Windows 7 -tietokoneiden käyttö yliopistolla on päättynyt 20.1.2020

23.01.2020 - 08.51
Päivitetty

Tietotekniikkakeskus on estänyt Windows 7 -tietokoneiden liikennöinnin yliopiston verkossa 20.1.2020 alkaen (huom. aiemmin 13.1.)Liikennöintiesto koskee myös omia Windows 7 -kannettavia!

Windows 7 -tietokoneiden liikennöinti estettiin, koska Microsoft lopettaa Windows 7:n tuen alkuvuodesta 2020. Samalla myös käyttöjärjestelmän tietoturvapäivitykset lakkaavat. Yliopiston keskitetyssä ylläpidossa olleet Windows 7 -tietokoneet päivitettiin Windows 10:een 2019 aikana.

• Jos et ole päivittänyt Windows 7 -konettasi Windows 10:een ilmoituksista huolimatta, voit edelleen päivittää tietokoneen ottamalla yhteyttä Helpdeskiin.
  • Yksikkösi on päättänyt, hankitaanko sinulle uusi tietokone, päivitetäänkö käytössäsi olevan tietokoneen käyttöjärjestelmä Windows 10:een vai poistetaanko se käytöstä (esim. jos sinulla on useita tietokoneita käytössäsi).
  • Jos koneesi vaihdetaan uuteen, odota ohjeita yksiköltäsi.

Seuraa Tikeä Twitterissä @IT_HelsinkiUni!