Alla universitetets nätförbindelser och -tjänster ligger nere den 29 april 2024 kl. 7–8

23.04.2024 - 08.55

Alla universitetets nätförbindelser och -tjänster ligger nere måndagen den 29 april 2024 kl. 7–8. Avbrottet gäller universitetets trådlösa och trådbundna nätförbindelser, VPN-anslutningar och nättjänster (bl.a. Flamma, helsinki.fi och Microsoft 365) samt identifiering. Avbrottet beror på underhåll av universitetets stomnät.

Under avbrottet kan du använda din telefons basstationsfunktion (hotspot) för att få en internetförbindelse. Se IT-Helpdesks anvisningar för mobila basstationer.

Om tidpunkten för uppdateringen orsakar problem till exempel på grund av en pågående studie, vänligen kontakta IT-Helpdesk utan dröjsmål:

Vi beklagar eventuella olägenheter som avbrottet orsakar!