Avbrott i nätförbindelserna och universitetets nättjänster i Gumtäkt och vid distansenheter 7.5.2024 kl. 7–8

30.04.2024 - 12.12

Det kommer att förekomma avbrott i nätförbindelserna och universitetets nättjänster vid Campus Gumtäkt och distansenheter tisdagen den 7 maj 2024 kl. 7–8 Avbrotten berör trådlösa och trådbundna nätförbindelser och identifiering i Gumtäkt och vid distansenheter samt universitetets nättjänster (bl.a. Flamma, helsinki.fi och Microsoft 365). Avbrotten beror på underhåll av universitetets stomnät.

Under avbrottet kan du använda din telefons basstationsfunktion (hotspot) för att få en internetförbindelse. Se IT-Helpdesks anvisningar för mobila basstationer.

Förutom Campus Gumtäkt berör nätavbrotten följande distansenheter:

• Lahtis institution för bio- och miljövetenskap (Niemenkatu 73)
  • Korkeakoski (Hyytiäläntie 124)
  • Lammi biologiska station (Pääjärventie 320)
  • Landsbygdens forsknings- och utbildningsinstitut (Seinäjoki: Keskuskatu 34, Kampusranta 9)
  • St. Michel (Saimaankatu 6, Lönnrotinkatu 5, Lönnrotinkatu 7)
  • Saarentaus (Pohjoinen pikatie 800)
  • Tvärminne zoologiska station (Hangö)
  • Juridiska utbildningen i Vasa (Ekgården, 4:e våningen, Storalånggatan 28–30)
  • Forskningsstationen i Värriö (Savukoski)

Om tidpunkten för avbrotten orsakar problem till exempel på grund av en pågående studie, vänligen kontakta IT-Helpdesk utan dröjsmål:

Vi beklagar eventuella olägenheter!