F-Secure Client Security uppdateras till en ny version på Windows 10-datorer från och med den 19.1 – programmets namn ändras till WithSecure Client Security

15.01.2024 - 09.19

Av datasäkerhetsskäl uppdateras F-Secure Client Security-programmet till en ny version på universitetets Windows 10-datorer i januari 2024. I och med uppdateringen kommer också programmets namn och utseende att ändras: i fortsättningen hittar du programmet på din dator under namnet WithSecure Client Security. Vi börjar uppdatera Windows 10-datorer som hör till universitetets centraliserade uppdatering den 19.1.

• Den senaste versionen av WithSecure Client Security-programmet kommer att installeras på din Windows 10-arbetsdator på universitetet inom cirka en månad.
  • Godkänn uppdateringen när du ser ett meddelande om den på din dator.
  • Installationen tar några minuter. Installationen kräver ingen omstart av maskinen.
  • Om du skjuter upp uppdateringen kan du installera programmet från Software Center vid en tidpunkt som passar dig.
  • Uppdateringen gäller inte Mac-datorer.

Ytterligare information: WithSecure Client Security och viruskontroll i datorn

Om du stöter på några tekniska problem under uppdateringen, vänligen kontakta vår IT-Helpdesk: