Nya Teams blir tillgängligt på universitetets Mac-datorer från och med den 7 februari 2024

01.02.2024 - 13.26

Nya Teams blir tillgängligt på personalens Mac-datorer från och med den 7 februari 2024 Den nya versionen av Teams är betydligt snabbare än den tidigare, och dessutom finns det en hel del nya funktioner i appen.

Den nya versionen av Teams kan installeras på universitetets centraliserat administrerade Mac-datorer för personal från och med onsdagen den 7 februari 2024. Du får ett meddelande om uppdateringen på din dator när den kan installeras. Installera uppdateringen vid en tidpunkt som passar dig – det tar några minuter. Nya Teams installeras automatiskt i bakgrunden på universitetets Mac-dator om Teams-applikationen inte är öppen.

OBS! Microsoft har gjort ändringar i Teams standardvyer i den nya versionen. Vi rekommenderar att du gör följande ändringar i dina appinställningar efter att du har börjat använda nya Teams, så att din användarupplevelse förblir som tidigare:

1. För att kunna se dina Teams-grupper som en lista som tidigare i stället för i en rutvy ska du via de tre punkterna uppe till höger i Teams (till vänster om din profilbild) välja Settings -> Appearance and Accessibility och sedan List under Layout.

2. För att behålla ditt tidigare tema i Teams väljer du via de tre punkterna uppe till höger i Teams (till vänster om din profilbild) Settings -> Appearance and Accessibility och sedan Classic under Theme.

Om du behöver support, vänligen kontakta IT-Helpdesk: