Unigrafia förnyar universitetets utskriftstjänst från och med oktober 2024 – tjänstens nya namn är Uniprint

02.09.2024 - 12.14

Unigrafia ja Helsingin yliopiston tietotekniikkakeskus käynnistävät vuoden 2024 lokakuusta alkaen uuden Uniprint-tulostusjärjestelmän käyttöönoton yliopistolla. Tämä merkitsee siirtymistä uuden toimittajan (Ricoh) yhtenäiseen ja integroituun järjestelmään, joka parantaa tulostuskokemustasi. Samalla nykyinen Canon-tulostusjärjestelmä poistuu porrastetusti käytöstä.

Översättningar av Delingua

Från och med oktober 2024 inleder Unigrafia och IT-centret vid Helsingfors universitet ibruktagandet av det nya utskriftssystemet Uniprint vid universitetet. Detta innebär en övergång till ett enhetligt och integrerat system från en ny leverantör (Ricoh) som förbättrar din utskriftsupplevelse. Samtidigt kommer det nuvarande Canon-utskriftssystemet att fasas ut.

Det nya utskriftssystemet ger användarna snabbare utskriftstider, enklare materialhantering och ett mer användarvänligt användargränssnitt.

Pilotfasen för Uniprint-tjänsten inleds 9.9.2024, från och med vilket bibliotekets personal och en del av studerandena först får testa det nya systemet i huvudbiblioteket Kaisa. Pilotfasen ger oss möjlighet att samla in respons och säkerställa att systemet uppfyller våra förväntningar och betjänar personal och studerande vid universitetet så bra som möjligt.

Pilotfasen pågår fram till 20.9.2024, varefter vi gör eventuella sista finjusteringar innan den nya utrustningen installeras i fastigheterna. Det mer omfattande ibruktagandet startar i början av oktober. Ibruktagningsfasen pågår fram till slutet av 2024.

Obs! Vi informerar närmare om hur projektet framskrider före installationerna, när installationerna görs och efter att de är färdiga samt ger personal och studerande vid universitetet omfattande anvisningar om hur den nya tjänsten används. Följ därför aktivt vår information i Flamma och tjänsten Studier. Mer information om Uniprint-utskriftstjänsten finns också i Unigrafias webbtjänst som öppnas under oktober 2024 på adressen www.uniprint.fi.

Ytterligare information och kontaktuppgifter

• Om du har frågor eller vill ha mer information om ändringen av utskriftstjänsten, vänligen kontakta Unigrafia på tulostus@unigrafia.fi
  • Mer information om tjänsten finns på vår tjänstewebbplats www.uniprint.fi som öppnas i oktober 2024
  • Vid informationstekniska problem kan du vända dig till IT-Helpdesk:

Vi tackar för ditt samarbete under denna förändring och beklagar på förhand de lokala avbrott som uppdateringen medför!