Uppdateringar och ändringar av universitetets Zoom-tjänst – uppdatera din app till den senaste versionen!

16.05.2024 - 10.36

Universitetets Zoom-tjänst (Funet Miitti) genomgick betydande förbättringar och förändringar från och med den 1 maj 2024. Förutom ändringarna i användargränssnittet ändrade Zoom universitetets licensmodell till Zoom One for Education Enterprise Essentials, och tjänstens namn ändrades till Zoom Workplace. Licensändringen gäller alla användare av universitetets Zoom-tjänst.

I universitets nya Zoom Workplace-version:

För att få uppdateringen automatiskt till din arbetsdator vid universitetet ansluter du datorn till universitetets nät med VPN- eller trådanslutning och loggar in i Zoom med dina universitetsuppgifter. På din hemdator måste du installera uppdateringen separat. Se anvisningar för hur du använder universitetets Zoom-tjänst på IT-Helpdesks hjälpwebbplats.