19.03.2024 - 14.14
Ingress
Opiskelijoille tarkoitettu liikkuva (roaming) verkkoprofiili on jäänyt monella nykyisellä yliopiston henkilöstön jäsenellä käyttöön. Verkkoprofiilin 300 megatavun kapasiteetin täyttyessä saat käyttämälläsi laitteella virheilmoituksen profiilin täyttymisestä, jonka vuoksi työsi voivat keskeytyä.
Suosittelemme, että poistat tarpeettoman roaming-verkkoprofiilin käytöstäsi mahdollisimman pian, mikäli et enää ole yliopiston opiskelija, etkä nimenomaisesti tarvitse ATK-asemien käyttöä varten tarkoitettua roaming-verkkoprofiilia. Profiili tallentaa opiskelijoiden omat asetukset siten, että ne säilyvät käytetystä ATK-asemasta riippumatta.
- Voit tarkistaa, onko sinulla roaming-verkkoprofiili käytössäsi kirjautumalla yliopiston tunnuksellasi osoitteessa https://rontti.helsinki.fi/hyad/tiedostopalvelu/ ja katsomalla, onko avautuvassa näkymässä Profile-rivi (Huom: käytä Chrome- tai Edge-selainta – sivu ei toimi Firefoxilla).
- Poista liikkuva verkkoprofiili käytöstäsi IT-Helpdesk-ohjeiden mukaisesti.
- Jos syystä tai toisesta vielä tarvitset liikkuvaa roaming-verkkoprofiilia (esim. jos olet sekä yliopiston henkilöstön jäsen että tutkinto-opiskelija), katso tarvittaessa ohjeet roaming-profiilisi tyhjentämiseen ja lue myös ohje opiskelijan roaming-profiilin korjaamiseen.
Jos tarvitset tukea, olethan yhteydessä IT-Helpdeskiin:
- Chat (ark. 9–15, chatbot 24/7): helsinki.fi/helpdesk
- Puh: 029 41 55555 (ark. 9–15, pvm/mvm)
- E-mail: helpdesk@helsinki.fi