Kirjaudu yliopiston Zoomiin – saat kaikki palvelun toiminnot käyttöösi ja lisäturvaa kokouksillesi

09.02.2024 - 12.10

Tiesithän, että kirjautumalla yliopiston Zoomiin yliopiston käyttäjätunnuksellasi saat yliopiston Zoomin kaikki ominaisuudet käyttöösi? Kirjautuminen yliopiston Zoomiin kannattaa myös laajempien kokousten turvatoiminnallisuuksien vuoksi.

Yliopiston Zoom-palvelun ominaisuuksia:

• Palaverien pituus jopa 30 tuntia.
  • Palveluntarjoajan kehittämä pilvitallennus.
  • Zoomin liikenne palveluntarjoajan palvelimilla Pohjoismaissa.
  • Sinut voidaan lisätä palaveriin kokouksen varapitäjäksi (Alternative host)

Lisäturvaa kokouksillesi

Palaveriesi turvaksi Zoomissa on kolme erilaista turvaominaisuutta, joista on valittava vähintään yksi palaveria luodessa. Oletuksena päällä on turvakoodi (Passcode), mutta voit myös valita myös odotushuoneen (Waiting Room) tai käyttäjän tunnistautumisen (Authentication), eli pakollisen kirjautumisen Zoomiin. Voit myös valita kaikki turvaominaisuudet.

Varsinkin suuremmissa tiimi- tai työryhmäpalavereissa on hyvä valita turvakoodin lisäksi pakollinen kirjautuminen, jotta palaverien osallistujat voidaan tunnistaa.

Tutustu yliopiston Zoom-palvelun IT-Helpdesk-ohjeeseen ja ota kaikki toiminallisuudet käyttöösi.

Jos tarvitset tukea, olethan yhteydessä IT-Helpdeskiin:

• Chat (ark. 9–15, chatbot 24/7): helsinki.fi/helpdesk
  • Puh: 029 41 55555 (ark. 9–15, pvm/mvm)
  • E-mail: helpdesk@helsinki.fi