Keskustakampuksen ja Meilahden kampuksen langattomiin verkkoihin kirjautumisessa ja langattomissa yhteyksissä (eduroam, HelsinkiUni ja HelsinkiUni Guest) on lyhyitä käyttökatkoja maanantaina 22.4.2024 klo 13–15. Käyttökatkot johtuvat yliopiston langattomissa verkoissa ja VPN-yhteyksissä käytettyjen kirjautumispalveluiden uudistuksesta.
Huom:
Kirjautumispalveluiden uudistusten myötä kirjautuminen eduroam-yhteydellä onnistuu jatkossa vain koko tunnuksellasi @helsinki.fi -päätteisenä (esim. rkeskiva@helsinki.fi). Jos olet aiemmin kirjautunut eduroamiin pelkällä lyhyellä tunnuksellasi (esim. rkeskiva), sinun on haettava eduroam-asetusprofiilisi uudestaan. Voit myös ladata uuden eduroam-asennusprofiilin, jos et ole varma, minkä muotoisella tunnuksella olet aiemmin kirjautunut eduroamiin.
Toimithan seuraavasti:
- Lataa eduroam-asennusprofiili Geteduroam-sivustolta
- Kirjaudu eduroamiin @helsinki.fi-päätteisellä käyttäjätunnuksellasi (esim. rkeskiva@helsinki.fi)
- Lue eduroam-ohjeet Mac-laitteille
- Lue eduroam-ohjeet Cubblille Cubbli-wikistä (vain englanniksi)
- Lue eduroam-ohjeet Windows-kotikoneelle
Katkoista aiheutuu sinulle vähiten vaivaa, jos haet uuden eduroam-asennusprofiilin ja kirjaudut yliopiston langattomiin verkkoihin (eduroam, HelsinkiUni tai HelsinkiUni Guest) ennen huoltokatkoja.
Jos katkojen ajankohta on ongelmallinen esimerkiksi käynnissä olevan tutkimuksen vuoksi tai muusta painavasta syystä, olethan pikaisesti yhteydessä IT-Helpdeskiin:
- Chat (ark. 9–15, chatbot 24/7): helsinki.fi/helpdesk
- Puh: 029 41 55555 (ark. 9–15, pvm/mvm)
- E-mail: helpdesk@helsinki.fi
Pahoittelemme katkosta aiheutuvaa vaivaa – kiitoksemme kärsivällisyydestäsi huoltotoimenpiteiden aikana!