Langattomien verkkojen yhteyksissä lyhyitä katkoja keskustassa ja Meilahdessa 22.4.2024 klo 13–15 – eduroam-kirjautumiseen muutoksia

18.04.2024 - 09.26

Keskustakampuksen ja Meilahden kampuksen langattomiin verkkoihin kirjautumisessa ja langattomissa yhteyksissä (eduroam, HelsinkiUni ja HelsinkiUni Guest) on lyhyitä käyttökatkoja maanantaina 22.4.2024 klo 13–15. Käyttökatkot johtuvat yliopiston langattomissa verkoissa ja VPN-yhteyksissä käytettyjen kirjautumispalveluiden uudistuksesta.

Huom:

Kirjautumispalveluiden uudistusten myötä kirjautuminen eduroam-yhteydellä onnistuu jatkossa vain koko tunnuksellasi @helsinki.fi -päätteisenä (esim. rkeskiva@helsinki.fi). Jos olet aiemmin kirjautunut eduroamiin pelkällä lyhyellä tunnuksellasi (esim. rkeskiva), sinun on haettava eduroam-asetusprofiilisi uudestaan. Voit myös ladata uuden eduroam-asennusprofiilin, jos et ole varma, minkä muotoisella tunnuksella olet aiemmin kirjautunut eduroamiin.

Toimithan seuraavasti:

Katkoista aiheutuu sinulle vähiten vaivaa, jos haet uuden eduroam-asennusprofiilin ja kirjaudut yliopiston langattomiin verkkoihin (eduroam, HelsinkiUni tai HelsinkiUni Guest) ennen huoltokatkoja.

Jos katkojen ajankohta on ongelmallinen esimerkiksi käynnissä olevan tutkimuksen vuoksi tai muusta painavasta syystä, olethan pikaisesti yhteydessä IT-Helpdeskiin:

Pahoittelemme katkosta aiheutuvaa vaivaa – kiitoksemme kärsivällisyydestäsi huoltotoimenpiteiden aikana!