Ohjelmistojakelussa ja Onify-itsepalveluportaalissa on käyttökatko 20.11.2024 klo 15–16 alustapäivityksen vuoksi. Katkon aikana ohjelmistojakelu, tietokoneiden ja laitteiden hankintapyyntöjen tekeminen, mobiililiittymien ja SIM-korttien tilaaminen, Microsoft 365 -lisenssien korottaminen ja muut Onify-portaalin toiminnot ovat pois käytöstä.
Onify-itsepalveluportaalissa yliopistolaiset voivat mm. tehdä tietokoneiden ja oheislaitteiden hankintapyyntöjä, tilata SIM-kortteja ja puhelinliittymiä, käyttää ohjelmistojakelua ja tilata virtuaalisia työpöytiä. Portaalissa voit myös hakea ylläpito-oikeuksia yliopiston keskitetyssä hallinnassa olevalle tietokoneellesi tai uusia jo myönnettyjä ylläpito-oikeuksia.
Onify on käytettävissäsi osoitteessa: https://onify.it.helsinki.fi/workspace/selfservice ja ohjelmistojakelu osoitteessa: https://ohjelmistojakelu.helsinki.fi/. Katso myös ohjelmistojakelun Flamma-sivu ja IT-Helpdesk-ohjeet ohjelmistojakelun käyttöön.
Ohjeita Onify-itsepalveluportaalin palveluiden käyttöön
- Katso ohjeet tietokoneiden ja IT-laitteiden hankintapyyntöjen tekemiseen Onify-itsepalvelutyökalulla
Huom: katso myös tietokoneiden hankintaohje Flammassa - Tilaa uusi SIM-kortti yliopiston mobiililiittymällesi Onify-itsepalvelutyökalulla
Huom: katso myös Flamma-ohjesivu puhelinten, puhelinliittymien ja SIM-korttien tilaukseen - Tilaa mobiililiittymä Onify-itsepalvelutyökalulla
Huom: katso myös Flamma-ohjesivu puhelinten, puhelinliittymien ja SIM-korttien tilaukseen - Katso ohjeet yliopiston keskitetyssä hallinnassa olevan työtietokoneen ylläpitäjäoikeuksien hakemiseen ja uusimiseen
Huom: ylläpitäjäoikeuksia myönnetään vain perustelluista syistä. Katso tarkemmat ylläpitäjäoikeuksien hakemista koskevat tiedot Flamman ohjesivulta.
Jos tarvitset tukea, olethan yhteydessä IT-Helpdeskiin:
- Chat (ark. 9–15, chatbot 24/7): helsinki.fi/helpdesk
- Puh: 029 41 55555 (ark. 9–15, pvm/mvm)
- E-mail: helpdesk@helsinki.fi
Pahoittelumme katkosta aiheutuvasta vaivasta!