Ubuntu Pro -lisenssi käyttöön yliopiston henkilöstön Cubbli-tietokoneilla 6.2.2024 alkaen

02.02.2024 - 10.59
Ingress

Ubuntu Pro -käyttöjärjestelmälisenssi tulee käyttöön kaikille yliopiston henkilöstön Cubbli-tietokoneille tiistaista 6.2.2024 alkaen. Lisenssit tulevat käyttöön sitä mukaa, kun päivittäiset automatisoidut ylläpitoajot suoritetaan tietokoneella. Huomioi, että lisenssiä ei oteta käyttöön Kumpulan fuksiläppäreillä.

Ubuntu Pro -lisenssi tulee käyttöön Cubbli-työtietokoneellesi automaattisesti päivittäisten ylläpitoajojen yhteydessä, eikä käyttöönotto edellytä sinulta toimenpiteitä. Ennen lisenssin käyttöönottoa saatat saada koneellasi ilmoituksia päivityksistä, jotka edellyttävät Ubuntu Pro -lisenssiä. Nämä päivitykset asentuvat koneellesi lisenssin käyttöönoton jälkeen.

Ubuntu Pro sisältää muun muassa kattavammat tietoturvapäivitykset sekä Live patch -tuen tuetuille kerneleille. Live patch -tuki tarkoittaa tukea käyttöjärjestelmän ydinten ohjelmakoodin päivityksille ilman järjestelmän tai sovellusten välitöntä uudelleenkäynnistämistä.

Jos tarvitset tukea, olethan yhteydessä IT-Helpdeskiin: