Unitube-lataamo uudistuu 1. –7.7.2024 – luvassa täysin uusi ilme ja parempi käytettävyys

11.04.2024 - 11.39

Uudistamme yliopiston videopalvelu Unitube-lataamoa merkittävästi vuoden 2024 heinäkuussa. Loihdimme lataamon käyttöliittymälle kokonaan uuden ilmeen, minkä lisäksi parannamme muun muassa palvelun käytettävyyttä ja saavutettavuutta. Tuomme palveluun myös uusia toiminnallisuuksia.

Samalla päivitämme Unituben Opencast-taustajärjestelmän versiosta 11 versioon 13. Päivitysten vuoksi koko Unitube-palvelussa on käyttökatko 1.–7.7.2024. Tiedotamme käyttökatkosta tarkemmin myöhemmin keväällä.

• Käyttökatkon aikana voit käyttää yliopiston Zoom-palvelua Unitube-saleissa luentojesi suoratoistoon tai tallentamiseen. Luennon tai kokouksen tallentaminen on helppo tapa saattaa tallenteet muidenkin nähtäville. Lisäksi tallenteiden avulla säästät aikaa ja vaivaa toistuvilta luennoilta, koulutuksilta tai kokouksilta. Katso IT-Helpdesk ohjeet luentojen ja kokousten tallentamiseen Zoomissa.
  • Jos haluat katsella tai jakaa Unitubeen tallennettuja videoita katkon aikana, voit ladata jaettavat tallenteesi ennen katkoa Unitube-lataamosta väliaikaisesti johonkin muuhun palveluun, kuten Vimeoon tai YouTubeen.

Käyttökatkon aikana 1.–7.7.2024:

• Unitube-lataamo (lataamo.helsinki.fi) on pois käytöstä.
  • Unitube-katsomo (www.helsinki.fi/unitube) on pois käytöstä.
  • Unitube-salien ja -studioiden tallennus ja suoratoisto Unituben avulla ovat pois käytöstä.
  • Unitube-videot Moodlessa ovat pois käytöstä.

Huomasithan: toimme tekoälyä käyttävän automaattitekstitystoiminnon Unitube-lataamoon alkuvuodesta 2024Ota tekoälytekstitys käyttöösi IT-Helpdesk-ohjeidemme avulla.

Unitube on yliopiston videopalvelu, jossa voit katsoa, julkaista ja hallita julkaisemiasi videoita. Videot ladataan Unitube-lataamo-palvelussa katsottaviksi Unitube-katsomoon. Tutustu Unitubeen tarkemmin ja lue palvelun käyttöohjeita IT-Helpdeskin Unitube-ohjesivulla.