Uusi Teams tulee käyttöön yliopiston Mac-koneille 7.2.2024 alkaen

01.02.2024 - 13.21

Uusi Teams tulee käyttöön yliopiston henkilöstön Mac-koneille 7.2.2024 alkaen. Teamsin uusi versio on merkittävästi aiempaa nopeampi, minkä lisäksi sovelluksessa on paljon uusia toiminnallisuuksia.

Teamsin uusi versio on asennettavissa yliopiston keskitetyssä ylläpidossa oleville henkilöstön Mac-koneille keskiviikosta 7.2.2024 alkaen. Saat päivityksestä ilmoituksen koneellasi, kun se on asennettavissa. Asenna päivitys itsellesi sopivana hetkenä – päivitys kestää muutaman minuutin. Uusi Teams asentuu yliopiston Mac-koneellesi automaattisesti taustalla, mikäli Teams-sovellus ei ole auki.

Huom: Microsoft on tehnyt muutoksia Teamsin oletusnäkymiin uudessa versiossa. Suosittelemme, että teet seuraavat muutokset sovelluksen asetuksiin otettuasi uuden Teamsin käyttöön, jotta käyttökokemuksesi säilyy ennallaan:

1. Jotta Teams-ryhmäsi näkyvät entiseen tapaan luettelona laatikkonäkymän sijaan, valitse Teamsin oikean yläkulman kolmesta pisteestä (profiilikuvasi vasemmalla puolella) Settings -> Appearance and Accessibility ja valitse Layout-kohdasta List.

2. Säilyttääksesi aiemman Teamsin teeman, valitse Teamsin oikean yläkulman kolmesta pisteestä (pofiilikuvasi vasemmalla puolella) Settings -> Appearance and Accessibility ja valitse Theme-kohdasta Classic.

Jos tarvitset tukea, olethan yhteydessä IT-Helpdeskiin: