Kirjaudu yliopiston Zoomiin ja ota kaikki palvelun toiminnot käyttöösi – käyttämättömät tilit poistetaan vuoden 2025 kesällä

28.05.2025 - 13.43
Ingress

Tiesithän, että kirjautumalla yliopiston käyttäjätunnuksellasi Zoomiin saat kaikki yliopiston Zoom-palvelun ominaisuudet käyttöösi? Palveluun kirjautuminen kannattaa myös laajempien kokousten turvatoiminnallisuuksien vuoksi.

Passiiviset Zoom-tilit poistetaan vuoden 2025 kesän mittaan

  • Tietotekniikkakeskus poistaa vuoden 2025 kesän mittaan käytöstä sellaiset yliopiston Zoom-palvelun tilit, joille ei ole kirjauduttu vuoden 2024 jälkeen. Passiiviset Zoom-tilit poistetaan tietoturvasyiden vuoksi.
  • Huom! Jos Zoom-käyttäjätilisi poistetaan, poistuvat myös mahdolliset jatkuvat ja toistuvat kokouksesi! Mikäli et ole kirjautunut yliopiston Zoomiin pitkään aikaan, kirjaudu palveluun IT-Helpdesk-ohjeiden mukaisesti mahdollisimman pian
  • Vaikka Zoom-tilisi poistettaisiinkin, voit helposti luoda uuden tilin kirjautumalla Zoom-palveluun yliopiston kertakirjautumisella (Single sign-on, SSO) osoitteessa https://zoom.helsinki.fi/

Yliopiston Zoom-palvelun ominaisuuksia

Kirjautumalla Zoomiin yliopiston käyttäjätunnuksellasi saat käyttöösi mm. seuraavat yliopiston Zoom-palvelun ominaisuudet:

  • Palaverien pituus jopa 30 tuntia
  • Palveluntarjoajan kehittämä pilvitallennus
  • Zoomin liikenne palveluntarjoajan palvelimilla Pohjoismaissa
  • Sinut voidaan lisätä palaveriin kokouksen varapitäjäksi (Alternative host)

Lisäturvaa kokouksillesi

Palaveriesi turvaksi yliopiston Zoomissa on kolme erilaista turvaominaisuutta, joista on valittava vähintään yksi palaveria luodessa. Oletuksena päällä on turvakoodi (Passcode), mutta voit myös valita myös odotushuoneen (Waiting Room) tai käyttäjän tunnistautumisen(Authentication), eli pakollisen kirjautumisen Zoomiin. Voit myös valita kaikki turvaominaisuudet.

Varsinkin suuremmissa tiimi- tai työryhmäpalavereissa on hyvä valita turvakoodin lisäksi pakollinen kirjautuminen, jotta palaverien osallistujat voidaan tunnistaa.Arkaluontoisia asioita emme edelleenkään suosittele käsittelemään Zoomissa tai muissa palveluissa.

Tutustu yliopiston Zoom-palvelun IT-Helpdesk-ohjeeseen ja ota kaikki toiminallisuudet käyttöösi

Jos tarvitset tukea, olethan yhteydessä IT-Helpdeskiin

Takaisin ylös