Efecte ITSM

Palvelukoodi
1011
Palvelun tila
4 - Käytössä
Palvelu on tarkoitettu
Yksiköt
Lyhyt kuvaus

Palvelunhallintajärjestelmä

Palvelun kuvaus

Efecte ITSM -palveluhallintajärjestelmän avulla hallitaan tukipyyntöjä ja seurataan niiden edistymistä. Järjestelmän käyttö mahdollistaa yhteisen näkyvyyden asiakkailta tulleisiin tukipyyntöihin.

Palvelunhallinnan prosesseista Efectessä ovat häiriönhallinta, muutoksenhallinta, ongelmanhallinta, konfiguraationhallinta ja palautehallinta.

Häiriönhallinta vastaa häiriöiden hallinnan elinkaaresta. Se varmistaa, että normaali palvelutuotanto palautetaan niin nopeasti kuin mahdollista.

Ongelmanhallinnan avulla on tarkoitus havaita tukipyyntöjä aiheuttavia tekijöitä, joihin olisi mahdollisesti löytää pitkäaikaisempi ratkaisu muutoksenhallinnan kautta.

Muutoksenhallinnalla vakioidaan tietotekniikkapalveluihin tehtäviä muutoksia. Tavoitteena on saada muutostoimet sujumaan sekä asiakkaiden että tietotekniikkakeskuksen henkilöstön kannalta mahdollisimman sujuvasti.

Palautehallinnan avulla seurataan tietotekniikkakeskuksen palvelun asiakastyytyväisyyttä lähettämällä asiakkaalle palautekyselylomake tukipyynnön ratkaisun jälkeen. Palautteista muodostetaan raportit, joiden avulla tietotekniikkakeskus kehittää toimintaansa.

Palvelu on käytettävissä 24/7. Pääkäyttäjien tuki on käytettävissä toimisto-aikana.

Palvelun saa käyttöön

Palvelun saa käyttöön ottamalla yhteyttä Efecte-ylläpitoon osoitteella efecte at helsinki.fi

Vastuut

Tietotekniikkakeskus vastaa teknisestä palvelualustasta jonka päälle järjestelmä on rakennettu. Efecte Finland Oy huolehtii tietojärjestelmän toimivuudesta palvelinalustalla. Efecte-ylläpito tietotekniikkakeskuksessa vastaa järjestelmän konfiguraatiosta ja käytön kehittämisestä.

Kunkin asiakasyksikön Efecte-pääkäyttäjät vastaavat Efecte-käyttäjien koulutuksista, järjestelmän käytön tukemisesta, ohjemateriaaleista ja tietotekniikkakeskuksen määrittelemistä muista pääkäyttäjien tehtävistä omassa yksikössään. Efecte-pääkäyttäjät toimivat myös yhteyshenkilöinä tietotekniikkakeskuksen suuntaan.

Käyttäjätuki

Efecte-ylläpito tukee asiakasyksiköiden pääkäyttäjiä.

Palveluyksikkö
TIKE
Palvelun omistaja
Mika Kivilompolo
Palveluvastaava
Tommi Ekholm
Takaisin ylös