Yliopiston keskitetyn hallinnan koneissa on tietotekniikkakeskuksen luomia työkaluja, jotka helpottavat mm. tukipyyntöä tehdessä. Tässä esitellään lyhyesti nämä työkalut.
Pikaohje
Sisällysluettelo
Yliopistovalikko
Kaikilla keskitetyn hallinnan koneilla on yliopiston logolla varustettu yliopistovalikko. Windows-koneissa valikko löytyy alapalkista ja Maceissa ja Cubbleissa yläpalkista. Eri järjestelmien valikossa voi olla pieniä eroja toiminnallisuuksissa.
Voit yliopistovalikon kautta lähettää tukipyynnön (Submit Support Request). Näiden toimintojen lisäksi voit katsella käyttäjätunnuksesi ja koneesi tietoja, asentaa tulostimia, asentaa ohjelmia Software Centeristä (Windows-koneet) / Managed Software Centeristä (Mac) ja yhdistää verkkolevyihin (Mac ja Cubbli).
Valikon kautta pääset myös siirtymään suoraan moniin palveluihin, kuten OWAan, Helpdeskin ohjesivustolle ja etätyöpöytiin (VDI).
Windows-koneissa löytyy yliopistovalikon lisäksi monikäyttöinen HY Assistant -työkalu. Lue lisää HY Assistantista.
Yliopistovalikosta näet keskeiset koneeseesi ja käyttäjätunnukseesi liittyvät asiat helposti. Mikäli esim. tietokoneesi sijaintitiedot ovat väärin, ilmoita oikeat tiedot Helpdeskiin.
Valikko Windows-koneissa:
Valikko Mac-koneissa:
Valikko Cubbli-koneissa:
HY-kansio (Windows)
Yliopiston keskitetyssä ylläpidossa olevilta Windows-työasemilta käynnistysvalikosta löytyy HY niminen kansio, jossa on useita hyödyllisiä toimintoja. Voit esimerkiksi tarkistaa koneesi tietoja tai ottaa yhteyden Helpdeskiin HY Assistant -työkalulla.
HY-kansion löydät polusta:
-
Windows: Start (Käynnistä) > HY
Tarkka ohje
Video-ohje
Anna palautetta
Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!
Kuinka parantaisit ohjeistusta?