Microsoft 365 UKK (FAQ)

Tähän on kerätty Microsoft 365-palvelun usein kysyttyjä kysymyksiä

Miksi Microsoft 365 kannattaa ottaa käyttöön?

• Office-ohjelmat ilmaiseksi kaikille laitteillesi (max. 10 kpl)
    • 1 TB ilmaista tallennustilaa OneDrivessä (pilvitallennus kuten Dropbox)
    • Kalenterin, joka toimii myös mobiililaitteilla
    • Selaimessa toimivat Office-ohjelmat (kuten Google Docs)
    • Videokokouksiin, yhteistyöhön ja chatteihin sopivan Teamsin sekä monia muita ohjelmia

Katso tarkka ohje -välilehdeltä lisää usein kysyttyjä kysymyksiä!

Missä sähköposti sijaitsee?

• Osoitteessa https://www.helsinki.fi/office365 (linkki myös mm. Flammassa ja opintoni-sivulla)
    • Jos kirjautuminen ei onnistu, käytä tunnuksestasi muotoa tunnus@ad.helsinki.fi
    • Salasanasi on sama kuin muissakin yliopiston palveluissa
    • Mobiililaitteilla kannattaa käyttää Outlook-sovellusta (tästä lisää alempana)

Miten Office-ohjelmat saa ladattua kotikoneelle?

Saako tämän iPadille/kännykkään?

Käyttäjätunnukseni ei toimi kun yritän asettaa sähköpostia toimimaan laitteissani

Microsoft 365 -käyttäjätunnus muodostuu yliopiston käyttäjätunnuksesta sekä loppuosasta @ad.helsinki.fi.

Esim. Raimo Keski-Väännön (rkeskiva) Microsoft 365 -tunnus on rkeskiva@ad.helsinki.fi

Ovatko postilistat osa Office 365:sta?

Sähköpostilistojen hallinnointi tapahtuu edelleen Majordomolla

Miksi en pääse kirjautumaan ulos OWA:sta?

Jos yrität kirjautua ulos OWA:sta napsauttamalla profiilikuvaasi ja valitsemalla Sign out, selain avaa postin hetken kuluttua uudelleen.

Uloskirjautuminen onnistuu seuraavasti:

• Napsauta Office 365 -tekstiä.

• Selain ohjautuu Office-portaaliin. Nyt voi kirjautua ulos napsauttamalla oikealta profiilikuvaasi ja valitsemalla Sign out.

Työkaveri yritti kirjautua minun koneella omaan sähköpostiinsa, mutta minun sähköposti avautui. Miksi?

Microsoft 365 lukee kirjautumistiedot suoraan koneen sisäänkirjautumistiedoista. Suosittelemme työkaveria tekemään ns. välikirjautumisen näillä ohjeilla tai käyttämään Incognito / Private-modea.

Miten käytän toisen organisaation Microsoft 365 -tunnuksia?

Esimerkki: Minulla on HUS:n sähköposti käytössä, yritän kirjautua HY:n sähköpostiin, mutta tämä kirjautuu aina HUS:iin
    Avaa toinen tenantti Incognito / Private -modella (tai toisella selaimella).

Lisenssitason korotus

Esimerkki: Asensin Excelin kotikoneelleni ja vaikka syötän käyttäjätunnukseni ja salasanani, niin tämä ei toimi
    Tilaa lisenssitason korotus näillä ohjeilla

Anna palautetta

Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!

Kuinka parantaisit ohjeistusta?