Outlook Android-laitteille

Tämä ohje ja kuvat on tehty Lenovo Tab P11 Plus -tabletilla, jossa on Androidin versio 12. Muilla laitteilla ja järjestelmäversioilla asennus ja käyttö voi hieman poiketa ohjeesta. Sovella ohjetta omalle laitteellesi.

Sinun on itse huolehdittava käytössäsi olevien mobiililaitteiden tietoturvasta.

Ottaessasi yliopiston Microsoft 365 -palvelun käyttöösi mobiililaitteilla annat samalla ylläpidolle oikeuden etähallita kyseistä laitetta. Ylläpito voi tarvittaessa tyhjentää kaikki laitteen tiedot. Tämä koskee sekä HY:n omistamia että yksityisesti hankkimiasi laitteita.

Ylläpito aktivoi etäpyyhinnän ainoastaan silloin, kun on perusteltu syy epäillä, että laite on päätynyt vääriin käsiin (esim. varastettu) ja on mahdollisuus, että tärkeää dataa päätyy vääriin käsiin. Tällöin etäpyyhintää pyytäneen henkilön henkilöllisyys tarkistetaan. Ylläpitäjien puhelimelle tekemistä toimenpiteistä kertyy lokitieto.

Voit itse etäpyyhkiä omassa käytössäsi olevat laitteet erillisen ohjeen avulla.

    Asennus

    1. Lataa ja asenna Outlook Google Play -kaupasta.
    2. Kun ohjelma on asennettu, napauta Avaa.
    3. Napauta LISÄÄ TILI.
    4. Kirjoita osoite pitkässä muodossa tunnus@ad.helsinki.fi (esim. rkeskiva@ad.helsinki.fi).
    5. Napauta virtuaalinäppäimistön nuoli oikealle -painiketta.
    6. Kirjoita salasanasi.
    7. Napauta Kirjaudu sisään.

    Asennus

    • Lataa ja asenna Outlook Google Play -kaupasta.
    • Kun ohjelma on asennettu, napauta Avaa.
    • Napauta LISÄÄ TILI.
    • Kirjoita osoite pitkässä muodossa tunnus@ad.helsinki.fi (esim. rkeskiva@ad.helsinki.fi) (1) ja napauta nuoli oikealle -painiketta (2).
    • Kirjoita salasanasi (1) ja napauta Kirjaudu sisään (2).
    • Asennuksen viimeistely kestää hetken.
    • Outlook käynnistyy. Nyt voit käyttää sähköpostia normaalisti.

    Asetukset ja ongelmatilanteet

    Pääset muokkaamaan tilisi asetuksia vasemman alareunan ratas-kuvakkeesta. Ongelmatilanteissa voit poistaa tilin ja asentaa sen uudestaan.

    • Napauta rataskuvaketta.
    • Napauta omaa tiliäsi.
    • Vieritä sivun alareunaan.
    • Voit nollata tilin tai poistaa tilin. Varmin tapa ongelmatilanteissa on poistaa tili ja asentaa se uudestaan.

    Asennus

    Asetukset ja ongelmatilanteet

    Pääset muokkaamaan tilisi asetuksia vasemman alareunan ratas-kuvakkeesta. Ongelmatilanteissa voit poistaa tilin ja asentaa sen uudestaan.

    Anna palautetta

    Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!

    Kuinka parantaisit ohjeistusta?
    Takaisin ylös