Yökäyttöavaimet

Osa tietotekniikkatiloista on käytettävissä kiinteistöjen normaalien aukioloaikojen ulkopuolella. Helsingin yliopiston läsnä olevat opiskelijat ja henkilökunta voivat hakea näiden tilojen yökäyttöön mahdollistavaa magneettiavainta Well Kaisasta (yhteystiedot ja aukioloajat) sen aukioloaikoina, vältäthän kuitenkin ruuhka-aikoja. 

Yökäyttöavainta ei myönnetä Avoimen yliopiston opiskelijoille eikä muiden yliopistojen opiskelijoille.

Jatko-opiskelijat voivat saada avaimen. Läsnäolo on kuitenkin pystyttävä todistamaan, minkä vuoksi opiskelijakortti (tai henkilökunnalla henkilökuntakortti) on esitettävä.

Epäselvissä tapauksissa ota yhteyttä Helpdeskiin.

Lista yökäyttötiloista ja yö- ja viikonloppukäytön säännöt

Lista yökäyttötiloista löytyy Flammasta (vaatii kirjautumisen yliopiston tunnuksilla). Samalta sivulta löydät myös yökäyttötilojen käyttösäännöt.

Avaimen hakeminen

  1. Tulosta ja täytä hakulomake.
  2. Mene Well Kaisaan. Kahvila tarkistaa lomakkeen, hakijan opiskelijakortin tai henkilökuntakortin, perii avainpantin (25 €) ja antaa avaimen.

Avaimen palauttaminen

   Jos sinulla on yliopiston voimassa oleva tunnus:

1) Täytä tämä sähköinen lomake (vaatii kirjautumisen yliopiston tunnuksilla).
2) Odota palautusviestiä. Viesti tulee etunimi.sukunimi@helsinki.fi-postiisi.
3) Palauta avain ja näytä viesti Well Kaisassa.

   Jos sinulla ei ole yliopiston voimassa olevaa tunnusta:

1) Täytä tämä sähköinen lomake.
2) Odota palautusviestiä. Viesti tulee lomakkeella ilmoittamaasi osoitteeseen.
3) Palauta avain ja näytä viesti Well Kaisassa.

Eikö avain toimi?

Tarkista seuraavat asiat:

  1.  Tarkista, että olet oikealla ovella. Vain tietyt ovet rakennuksissa ovat yösisäänkäyntejä.
  2. Tarkista, että käytät oikeaa lukulaitetta. Sisäänkäynnillä voi olla useita lukulaitteita, joista vain jotkut on tarkoitettu yökäyttöavainten lukemiseen.
  3. Avaimen voimassaoloaika voi olla päättynyt. Tarkista asia Helpdeskistä.
  4. Avain voi olla rikki. Mikäli epäilet avaimen olevan rikki, ota ensin yhteys Helpdeskiin.
    Tämän jälkeen Well Kaisan henkilökunta vaihtaa rikkinäisen avaimen uuteen.

Jos avain katoaa

Jos hukkaat avaimesi, ilmoita siitä mahdollisimman pian Helpdeskiin, jolloin avain "mitätöidään". Vastuu avaimen käytöstä on sinulla siihen saakka, kunnes olet ilmoittanut sen katoamisesta.

Jos avain katoaa, panttimaksua ei makseta takaisin ja sinun tulee tarvittaessa hakea uutta avainta. Mikäli avain kuitenkin löytyy, se voidaan aktivoida uudelleen tai palauttaa, jolloin panttimaksu maksetaan.

Anna palautetta

Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!

Kuinka parantaisit ohjeistusta?
Takaisin ylös