Outlook 2016: Att skapa det första kontot i (Windows)

Denna instruktion gäller justering av inställningar på datorer som underhålls centraliserat av universitetet. Instruktionerna för hemdatorer finns här

• Starta Outlook..
    • När du startar Outlook för första gången, frågar programmet om du vill skapa ett nytt e-postkonto.
    • Normalt extraherar programmet automatiskt data från inloggnings-ID.

Programmet söker serverinställningar automatiskt. Detta kan ta en stund.

Logga in på Office 365:
    Datorn kanske föreslår first.lastname@helsinki.fi som standardanvändarnamn. Ändra det till username@ad.helsinki.fi (i bilden nedan: ersätt "username" med ditt eget användarnamn).
    • Skriv in ditt användarnamn och lösenord.
    • Outlook måste startas om.

Se detaljerad hjälp för illustrerade instruktioner.

• Starta Outlook (Start > Outlook 2016)

.

• Klicka på Next.
    • Normalt extraherar programmet automatiskt data från inloggnings-ID.
    • Om fälten är tomma, vänligen fyll i fälten enligt bilden nedan. Klicka på Next.

Programmet söker serverinställningar automatiskt. Detta kan ta en stund.

Logga in på Office 365:

• Datorn kanske föreslår first.lastname@helsinki.fi som standardanvändarnamn. Ändra det till username@ad.helsinki.fi (i bilden nedan: ersätt "username" med ditt eget användarnamn) och klicka på Next.
    • Skriv in ditt användarnamn och lösenord.
    • Klicka på Next.
    • Om e-postlådan redan existerar, och lösenordet har angetts korrekt, skapas kontot framgångsrikt. Klicka på Finish.
    • Outlook måste startas om.

Nu kan du börja läsa din e-post.

Ge respons

Webbplatsen med anvisningar från IT-Helpdesk vid Helsingfors universitet hjälper dig i dina jobbrelaterade IT-frågor. Berätta för oss hur vi skulle kunna förbättra våra anvisningar. Vi uppskattar verkligen din respons!

Hur skulle du förbättra denna instruktion?