Ohjelmistot

Kort beskrivning

Työasemien ohjelmistojen hankintapalvelu.

Service beskrivning

Tietotekniikkakeskus koordinoi joidenkin yliopistolla laajassa käytössä olevien sovellusten lisenssihankintoja. Lisäksi tietotekniikkakeskus hankkii työaseman perusohjelmistovalikoiman lisenssit. Tieteenalakohtaisten sovellusten lisenssikustannuksista vastaavat yliopiston yksiköt itse. Hankintamääriltään suurille sovelluksille järjestetään myös yhteishankintoja.

Hur tjänsten tas i bruk

Ottamalla yhteyttä Helpdeskiin. Tilausta tehdessä tulee olla tiedossa tilattavan ohjelmiston sekä laskutustunnus, jolta hankinta laskutetaan.

Ansvar

Tietotekniikkakeskus määrittelee ja toteuttaa perussovellusvalikoiman työasemiin. Muut lisenssikustannukset ovat yliopistojen yksiköiden vastuulla.

Användarsupport
Ytterligare information

Perussovellusvalikoima löytyy kaikista työasemista. Yksikköjen hankkimat sovellukset asennetaan tietokoneisiin tietotekniikkakeskuksen toimesta. Asennukset toteutetaan pyynnöstä. Palvelun saa käyttöön helpdeskistä.

Tjänsteleverantör
TIKE