Lainaa läppäri käyttöösi Infokeskuksen Läppärilainaamosta!

23.08.2023 - 10.41

Läppärilainaamo palvelee yliopiston henkilöstöä ja tutkinto-opiskelijoita Viikin Infokeskuksen aukioloaikoina (ma-to 7.45–20, pe 7.45–18, la 10–16) talon sisääntuloaulassa. Saat Läppärilainaamon automaatista käyttöösi Lenovo-kannettavan neljäksi tunniksi kerrallaan.

Tietotekniikkakeskus on pilotoinut uutta Läppärilainaamo-palvelua Viikin Infokeskuksessa vuoden 2023 keväästä lähtien. Palvelua pilotoitiin alun perin myös keskustakampuksella Aleksandriassa.

Tulevaisuudessa Läppärilainaamolla korvataan pöytäkonein varustettuja atk-asemia, mikä mahdollistaa lainakoneiden joustavan käytön yliopiston kampuksilla.

• Läppärilainaamon Lenovo-kannettavat ovat yhteiskäyttökoneita ja ne vastaavat ohjelmistonsa puolesta nykyisiä atk-asemia.
  • Esimerkiksi sähköinen tenttiminen onnistuu kätevästi lainaläppärillä.
  • Jos tarvitset tukea Läppärilainaamon käyttöön, olethan yhteydessä IT-Helpdeskiin:

Läppärilainaamon käyttö:

• Tarvitset lainaamiseen tunnistekortin. Esimerkiksi tulostuskortti, HSL-kortti tai yliopiston henkilökortti/kulkuavain sopivat mainiosti lainaamon käyttöön. Ethän käytä älypuhelinta tunnistekorttina.
  • Lisäksi tarvitset yliopiston käyttäjätunnuksesi ja matkapuhelimesi. Ensimmäisellä lainauskerrallasi rekisteröit käyttämäsi tunnistekortin yliopiston käyttäjätunnuksellasi Läppärilainaamon käyttöä varten. Tarvitset lainaamiseen ainoastaan tunnistekortin ja lainaamon sinulle lähettämän pin-koodin.
  • Voit lainata kannettavan neljäksi tunniksi kerrallaan. Muistathan palauttaessasi kytkeä läppärin latautumaan lokerossa olevaan pistorasiaan. Lainakannettavat toimivat koko Viikin kampuksella.

Tarkemmat ohjeet rekisteröinnistä, lainaamisesta ja palauttamisesta löydät läppärilainaamon kosketusnäytöltä sekä näytön vierestä. Tervetuloa lainaamaan läppäreitä Infokeskukseen!