Monivaiheinen tunnistautuminen käyttöön MLTDK:ssa 9.11.2021

01.11.2021 - 11.28

Microsoft Office 365 -palveluiden (esim. Outlook, Teams, OneDrive) monivaiheinen tunnistautuminen (Multifactor Authentication, MFA) tulee asteittain käyttöön koko yliopistolla vuoden 2021 aikana.

Helsingin yliopiston matemaattis-luonnontieteellisessä tiedekunnassa monivaiheinen tunnistautuminen otetaan käyttöön tiistaista 9.11.2021 alkaen. Alkuperäinen käyttöönottopäivämäärä siirtyi Microsoftin vikatilanteen vuoksi.

Monivaiheinen tunnistautuminen tarkoittaa pilvipalveluihin kirjautumisen yhteydessä tehtävää lisätunnistautumista joko mobiilisovelluksella tai puhelimitse. Sen avulla turvaamme yliopiston käyttäjätilit aiempaa paremmin ja ylläpidämme tietoturvaa.

Huom! Monivaiheista tunnistautumista vaaditaan vain 90 päivän välein tai kirjautuessasi uusilla laitteilla, joten tunnistautuminen ei tarpeettomasti kuormita kirjautumistasi yliopiston Office-palveluihin. Office 365 -palveluiden lisäksi monivaiheinen tunnistautuminen otetaan käyttöön myöhemmin myös muissa soveltuvissa yliopiston palveluissa.

Monivaiheinen tunnistautuminen tulee käyttöösi yliopiston Office-palveluissa vasta käyttöönoton määräpäivänä 9.11.2021, mutta voit helpottaa käyttöönottoa määrittämällä tunnistautumistapasi hyvissä ajoin etukäteen seuraavasti: