Opiskelija, osallistu etätyöpöytäpilottiin!

28.09.2020 - 10.57
Päivitetty

Päivitetty 21.10.2020

Ole edelläkävijä - osallistu tietotekniikkakeskuksen järjestämään opiskelijoiden Windows virtual desktop (WVD) –etätyöpöytäpilottiin.

WVD-etätyöpöydällä voit käyttää tieteellisiä erikoisohjelmia kätevästi missä vain, tarvitset ainoastaan internet-yhteyden ja Chrome- tai Edge-selaimen.

• Voit käyttää osaa atk-asemien sovelluksista omalta koneeltasi (esim. SPSS, Stata, Atlas.TI, R for Windows yms. opiskelu-, opetus- ja tutkimustarkoitukseen soveltuvia ohjelmistoja).
  • WVD-etätyöpöydän käyttö on päätelaiteriippumatonta.
  • Voit käyttää WVD-etätyöpöytää selaimella tai asentaa omalle koneellesi asiakasohjelman.
  • Palvelun käyttö tapahtuu omilla yliopiston käyttäjätunnuksillasi.
  • Koska WVD-etätyöpöydän käyttö ei ole sidottu tiettyyn paikkaan, se mahdollistaa sinulle turvallisen työskentelyn myös korona-aikaan.

Pilotti kestää 31.12.2020 asti. Annathan palautetta pilotista WVD-etätyöpöydältä löytyvän palautelinkin kautta. Palautteen perusteella teemme päätöksen palvelun mahdollisesta jatkosta.

Pilottiin voidaan ottaa rajallinen määrä käyttäjiä, ole siis nopea ja ilmoittaudu pilottiin Helpdeskin (https://helpdesk.it.helsinki.fi/help/7000) kautta!

Ohjeet etätyöpöydän käyttöön löydät Helpdeskin ohjesivustolta.

Pysy ajan tasalla yliopiston IT-asioissa seuraamalla meitä Twitterissä @IT_HelsinkiUni!