Palkankorotuksia lupaavia kalasteluviestejä liikkeellä!

12.02.2020 - 15.12
Päivitetty

Liikkeellä on palkankorotuksia lupaavia kalasteluviestejä. Viestit sisältävät haitallisen linkin. Muistutimme yliopistolaisia vastikään kalastelusta tällä tiedotteella!

Verkkorikolliset kalastelevat jatkuvasti yliopistolaisten tietoja erilaisilla huijausviesteillä. Huijausviestien esimerkkisivulta näet tuoreita esimerkkejä kalasteluviesteistä, joilla tietoja yritetään urkkia. Tietoturva on jokaisen yliopistolaisen vastuulla – pysy valppaana, älä avaa epäilyttäviä linkkejä!

Seuraamalla säännöllisesti huijausviestien esimerkkisivua tunnistat huijausviestit helpommin. Muistathan myös lukea Helsingin yliopiston tietoturvaohjeet sekä ohjeet kalasteluviesteistä.

Pysy ajan tasalla yliopiston IT-asioissa seuraamalla Tikeä Twitterissä @IT_HelsinkiUn