Näin saat yhteyden Helpdeskiin

Palvelemme suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Helpdeskin aukioloajat näet sivun alalaidan harmaasta palkista.

Voit ottaa Helpdeskiin yhteyttä seuraavilla tavoilla:

Puhelimitse ja chatilla saat yhteyden suoraan asiakaspalvelijaan ja näillä tavoilla saat asian eteenpäin nopeiten, kiireisissäkin asioissa. Mikäli asia ei ole niin kiireinen, voit tehdä tukipyynnön sähköpostilla tai yliopistovalikon kautta.

Kaikilla keskitetyn hallinnan koneilla on yliopiston logolla varustettu yliopistovalikko. Kuvan näkymä on Windows-koneelta. Macin ja Cubblin (Linux) valikossa voi olla pieniä eroja toiminnallisuuksissa.

Voit yliopistovalikon kautta lähettää tukipyynnön (Submit Support Request).

Yliopistovalikosta näet kaikki keskeiset koneeseesi ja käyttäjätunnukseesi liittyvät asiat helposti. Mikäli esim. tietokoneesi sijaintitiedot ovat väärin, ilmoita oikeat tiedot Helpdeskiin.

Lue lisää yliopistovalikosta

Chatilla

Kaikilta Helpdesk-sivuston sivuilta avautuu chat-ikkuna, josta voit nopeasti kysyä tietotekniikkaan liittyvissä asioissa. Chatilla hoidat nopeasti monet pienet asiat, mutta enemmän työtä tai selvittelyä vaativissa toimenpiteissä sinut voidaan ohjata jatkamaan asiointia toisessa palvelukanavassa.

Chatissa asioidaan käyttäjätunnuksella, joten ethän kerro chatissa salasanaasi tai henkilötunnuksesi loppuosaa.

Huom! Jos selaimessasi on joku skriptiesto (ublock, adblock, muu vastaava) niin chat saattaa jäädä latautumatta.

Puhelimella

Kiireellisissä asioissa kannattaa aina valita yhteydenottotavaksi puhelinsoitto numeroon 02 941 55555. Ruotsinkielistä palvelua saat valitsemalla numeron 7 ja englanninkielistä valitsemalla 9.

Sähköpostilla

Kiireettömissä asioissa lähetä tukipyyntö osoitteeseen helpdesk@helsinki.fi.

Kerro viestissäsi seuraavat tiedot:

  • Käyttäjätunnuksesi
  • Onko kyseessä yliopiston tietokone vai kotikone?
  • Yliopiston koneen ollessa kyseessä työkoneen nimi
    Kopioi yliopistovalikosta tarvittavat koneen tiedot.
    Windows-koneen ollessa kyseessä voit käyttää myös HY Assistant -ohjelmaa.
  • Yhteystietosi ja milloin olet tavoitettavissa
  • Tarkka kuvaus asiasta ja mahdollinen virheilmoitus
  • Tulostusongelmissa tulostimen sarjanumero (tai muu yksilöivä tieto, esim. osoite ja huone)
  • Mahdollinen määräaika, johon mennessä asia tulisi ratkaista

Anna palautetta

Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!

Kuinka parantaisit ohjeistusta?
Takaisin ylös