Yliopiston merkittävien tietoteknisten projektien läpiviennin tukipalvelu.
Tietotekniikkaprojektien tuki -palvelu tarjoaa tukea yksiköiden laajempiin tietotekniikkaprojekteihin. Palvelussa tietotekniikkakeskuksen projektipäälliköt tukevat yksikköä esiselvityksen sekä toiminnallisten ja teknisten vaatimusmäärittelyjen laatimisessa. Tuki kattaa myös projektin käyttöönotto- ja alasajovaiheet. Palvelu on tietojärjestelmien ja tietotekniikkapalveluiden mahdollisimman tarkoituksenmukaisen hankinnan tukipalvelu. Tämä tarkoittaa, että yksikkö vastaa projektin läpiviennistä sovittujen ehtojen (laajuus, resurssit, aikataulu) mukaisesti, ja tietotekniikkakeskuksen projektipäällikkö tukee yksikköä näiden tavoitteiden saavuttamisessa. Palvelun tilannut yksikkö omistaa kaikki tietotekniikkaprojektien tuen puitteissa hankitut tai kehitetyt tietojärjestelmät ja tietotekniikkapalvelut. Tilaaja myös vastaa näiden ylläpidosta ja jatkokehityksestä.
Ottamalla yhteyttä asiakasvastaavaan (https://flamma.helsinki.fi/fi/group/it-ja-puhelin/yhteystiedot).
Palvelua on saatavilla rajallisesti joten sitä tarjotaan vain yliopiston kannalta merkittäviin projekteihin.
Tietotekniikkakeskus sitoutuu lupaamiinsa resursseihin sovitussa aikataulussa. Tilaaja on hankittavan tietojärjestelmän ja/tai tietotekniikkapalvelun omistaja. Tilaaja vastaa järjestelmän vaatimien resurssien hankinnasta, järjestelmän käyttäjien neuvonnasta ja koulutuksesta. Tilaaja vastaa myös järjestelmiensä ylläpidosta ja jatkokehityksestä.
Tietotekniikkakeskus on julkaissut tietotekniikkaprojektien tuen oppaita, jotka löytyvät Flammasta: https://flamma.helsinki.fi/fi/group/it-ja-puhelin/it-projektien-tuki
Muita palveluita: Ratkaisukonsultointi, Hankintojen tuki
Optionaalisia mutta usein tietotekniikkaprojektien tuen kanssa yhdessä hankittavia palveluita:
Tietotekniikkakonsultointi
Sovelluskehitys
Tietojärjestelmäalusta
Tietokantapalvelu