Outlook (Windows): Att lägga till ett konto på din hemdator

Använd denna instruktion för att konfigurera universitetets Microsoft 365-e-postkonto på din hemdator.

Lägga till det första kontot

• Öppna Outlook. Applikationen för att skapa ett konto öppnas. Följ instruktionerna.
    • Ange din e-postadress i formatet anvandarnamn@ad.helsinki.fi (t.ex. rkeskiva@ad.helsinki.fi).
    • Ange kontots lösenord. Du kan kryssa i rutan "Kom ihåg mina inloggningsuppgifter".
    • Installationen av kontot slutförs automatiskt.

Lägga till ett annat konto

Gör så här om du redan har ett eller flera fördefinierade konton i Outlook::

• Öppna Outlook.
    • Välj File (Arkiv) > Add account (Lägg till konto) från toppmenyn.
    • Följ instruktionerna ovan.

Skapa ditt första konto

• Öppna Outlook genom att skriva Outlook i Start-menyns sökruta.
      Om programmet inte är installerat ännu, se installeringsanvisningarna här.
    • När programmet öppnas för första gången öppnas installationsguiden. Om konton har lagts till tidigare öppnar du installationsguiden på följande sätt: Arkiv > Lägg till ett konto.
    • Installationen av kontot slutförs automatiskt.

När lösenordet är korrekt är kontoinställningen klar. Om du inte vill konfigurera Outlook på din telefon, avmarkera "Konfigurera Outlook Mobile på min telefon också".

Ge respons

Webbplatsen med anvisningar från IT-Helpdesk vid Helsingfors universitet hjälper dig i dina jobbrelaterade IT-frågor. Berätta för oss hur vi skulle kunna förbättra våra anvisningar. Vi uppskattar verkligen din respons!

Hur skulle du förbättra denna instruktion?