Kontakta Helpdesk

Behörighetsärenden kan du även sköta på telefon genom att identifiera dig i förväg med ID Point-tjänsten. ID Point-serviceställen hittar du i anslutning till de flesta campusbiblioteken och de har öppet på vardagar under bibliotekets öppettider.

Tabs

Snabbinstruktion

Kontakt

  1. I normala fall tar du kontakt via chat eller e-post på adressen helpdesk@helsinki.fi. Många mindre ärenden löser du snabbt med hjälp av chatten, men när det gäller arbetsdrygare åtgärder och utredningar måste du kanske fortsätta att utreda ärendet per e-post.
    Din supportbegäran hanteras snabbt av vår kunniga personal, vid behov även via fjärranslutning.
  2. I allra akutaste ärenden är det bäst att kontakta oss per telefon (tel. 02 941 55555).

Du kan kontakta Helpdesk även via vår chatt! Vi betjänar på finska och engelska i chatten.
Chattfönstret öppnas alltid på Helpdesks sida när det finns lediga kundbetjänare – annars är chattfönstret dolt. För att chatten ska fungera behövs javascript (finns färdigt på universitetets datorer).

Vänligen följ vår anvisning för supportbegäran när du kontaktar oss så att vi kan hjälpa dig så snabbt och effektivt som möjligt.