ID Point on tunnistuspalvelu, jonka avulla yliopistolaiset voivat helposti ja turvallisesti käyttää henkilötunnistusta vaativia palveluita puhelimitse. Tunnistautua voit kaikilla kampuksilla ja useilla etäpisteillä.
Löydät ID Pointin kaikilta kampuksilta ja useilta etäpisteiltä. Käy tunnistautumassa lähimmässä ID Point -tunnistuspisteessä. Tämän jälkeen voit asioida tunnistusta vaativissa palveluissa, kuten esimerkiksi tietotekniikkakeskuksen Helpdeskin kanssa käyttäjätunnuksia koskevissa asioissa.
Pikaohje
ID Point ja Helpdesk
Tarkista palvelupisteiden aukioloajat: ID Point -tunnistuspiste.
Tietotekniikkakeskuksen Helpdesk palvelee omien aukioloaikojensa puitteissa.
Useimmissa käyttäjätunnukseen liittyvissä pulmissa Helpdeskin on ensin voitava luotettavasti tunnistaa soittaja. Asian voi ratkaista ID Point –palvelun avulla seuraavasti:
- Mene lähimpään ID Point -tunnistuspisteeseen.
- Esitä henkilöllisyystodistuksesi ID Point -virkailijalle.
- Saat kertakäyttöisen numerosarjan, joka on voimassa 24 tuntia.
- Soita Helpdeskiin (02 941 55555), kerro asiasi ja pyydettäessä kerro saamasi numerosarja.
- Tämän jälkeen voit jatkaa asiointia Helpdeskin kanssa kuin olisit juuri näyttänyt heille henkilöllisyystodistuksesi.
ID Point -tunnistuspiste on tietotekniikkakeskuksen ulkopuolinen taho, joka hoitaa vain henkilön tunnistamisen. Pisteellä asioiva henkilö tunnistetaan voimassa olevalla passilla, Schengen-alueen henkilötodistuksella, EU-alueen ajokortilla tai suomalaisella ajokortilla. Tunnistuksen jälkeen saat ID Point -tunnistuskoodin, joka on kertakäyttöinen ja voimassa 24 tuntia. Vanhentunut tai kertaalleen käytetty koodi ei kelpaa tunnistautumiseen, vaan ID Point -tunnistuspisteellä on tällöin asioitava uudelleen.
Mihin ID Point -koodia voi käyttää?
Helpdesk tarjoaa tällä hetkellä ID Point -koodia vastaan puhelinpalvelua seuraavissa asioissa:
- Unohtuneen salasanan vaihto (Katso ensin voitko vaihtaa salasanan itsepalveluna)
- Uuden käyttäjätunnuksen käyttöönotto
- Koskee vain tietotekniikka-asioiden yhdyshenkilön kautta lomakkeella haettua käyttäjätunnusta, jonka käyttöönottoon olet sähköpostitse saanut Helpdeskiltä ohjeet
Tarkka ohje
Video-ohje
Anna palautetta
Helsingin yliopiston IT-Helpdeskin ohjesivusto auttaa sinua työhösi liittyvissä IT-aiheisissa kysymyksissä. Kerro meille, miten voisimme parantaa ohjeitamme. Arvostamme suuresti palautettasi!
Kuinka parantaisit ohjeistusta?