ID Point

id-pointlogoon tunnistuspalvelu, jonka avulla yliopistolaiset voivat helposti ja turvallisesti käyttää henkilötunnistusta vaativia palveluita puhelimitse. Tunnistautua voit kaikilla kampuksilla ja useilla etäpisteillä.

Löydät ID Pointin kaikilta kampuksilta ja useilta etäpisteiltä. Käy tunnistautumassa lähimmässä ID Point -tunnistuspisteessä. Tämän jälkeen voit asioida tunnistusta vaativissa palveluissa, kuten esimerkiksi tietotekniikkakeskuksen Helpdeskin kanssa käyttäjätunnuksia koskevissa asioissa.

 

Tabs

Tarkka ohje

ID Point ja Helpdesk

Useimmissa käyttäjätunnukseen liittyvissä pulmissa Helpdeskin on ensin voitava luotettavasti tunnistaa soittaja. Asian voi ratkaista ID Point –palvelun avulla seuraavasti:

  1. Mene lähimpään ID Point -tunnistuspisteeseen.
  2. Esitä henkilöllisyystodistuksesi ID Point -virkailijalle.
  3. Saat kertakäyttöisen numerosarjan, joka on voimassa 24 tuntia.
  4. Soita Helpdeskiin (02 941 55555), kerro asiasi ja pyydettäessä kerro saamasi numerosarja.
  5. Tämän jälkeen voit jatkaa asiointia Helpdeskin kanssa kuin olisit juuri näyttänyt heille henkilöllisyystodistuksesi.

ID Point -tunnistuspiste on tietotekniikkakeskuksen ulkopuolinen taho, joka hoitaa vain henkilön tunnistamisen. Pisteellä asioiva henkilö tunnistetaan voimassa olevalla passilla, Schengen-alueen henkilötodistuksella tai suomalaisella ajokortilla. Tunnistuksen jälkeen saat ID Point -tunnistuskoodin, joka on kertakäyttöinen ja voimassa 24 tuntia. Vanhentunut tai kertaalleen käytetty koodi ei kelpaa tunnistautumiseen, vaan ID Point -tunnistuspisteellä on tällöin asioitava uudelleen.

Tarkista aukioloajat: ID Point -tunnistuspiste. Tietotekniikkakeskuksen Helpdesk palvelee omien aukioloaikojensa puitteissa.

Schengen-maat

Mihin ID Point -koodia voi käyttää?

Helpdesk tarjoaa tällä hetkellä ID Point -koodia vastaan puhelinpalvelua seuraavissa asioissa:

  1. Unohtuneen salasanan vaihto (Katso ensin voitko vaihtaa salasanan itsepalveluna)
  2. Uuden käyttäjätunnuksen käyttöönotto