Kun tietosi muuttuvat

Osoitteenmuutoksesta tulee ilmoittaa henkilörekisteriin Henkilötietojen muutoslomakkeella (Flamma, vaatii kirjautumisen). Opiskelijat pystyvät tekemään itse osoitteenmuutoksen WebOodin kautta.
Osoitteenmuutos ei vaikuta tietotekniikkapalveluihin.

Voit tarkastella oman käyttäjätunnuksen tietoja lupatyökalulla
mm. voimassaolot, yhteystiedot, palvelukieli ja postipalvelin, joitain tietoja voit myös muuttaa.

Tabs

Tarkka ohje

Opiskelija

Jos olet opiskelija ja nimesi muuttuu esimerkiksi naimisiinmenon myötä, täytyy tieto siitä toimittaa ensin opiskelijaneuvontaan. Tiedot eivät kuitenkaan siirry automaattisesti käyttövaltuusjärjestelmään, joten ilmoita muutoksesta myös Helpdeskiin. Ilmoitus täytyy tehdä sähköpostitse helsinki.fi -osoitteestasi.

Jos haluat vaihtaa sähköpostiosoitteesi, toimita siitä ilmoitus Helpdeskiin. Ilmoitus on tehtävä yliopiston sähköpostiosoitteesta. Helpdesk muuttaa opiskelijoiden sähköpostiosoitteet ja nimet vasta, kun tiedot on päivitetty Oodiin. Vanha sähköpostiosoite säilyy uuden rinnalla kolme kuukautta. Vanhat postisi eivät katoa. Järjestelmissä on viiveitä, joten nimenmuutoksesi näkyy rekistereissä seuraavana päivänä ja uusi sähköpostiosoitteesikin toimii vasta päivän sen luomisen jälkeen. Käyttäjätunnuksia emme vaihda nimenmuutosten yhteydessä.

Henkilökunta

Ilmoita ensin muutokset henkilötietojen muutoslomakkeella (Flamma, vaatii kirjautumisen). Kun uudet tiedot ovat päivittyneet yliopiston järjestelmiin, voit pyytää sähköpostiosoitteen muutosta Helpdeskistä.

Jos haluat vaihtaa sähköpostiosoitteesi, tee ilmoitus Helpdeskiin. Ilmoitus on tehtävä yliopiston sähköpostiosoitteesta. Vanha sähköpostiosoite säilyy uuden rinnalla kolme kuukautta. Vanhat postisi eivät katoa. Järjestelmissä on viiveitä, joten nimenmuutoksesi näkyy rekistereissä seuraavana päivänä ja uusi sähköpostiosoitteesikin toimii vasta päivän sen luomisen jälkeen. Käyttäjätunnuksia emme vaihda nimenmuutosten yhteydessä. 

Ilmoita sähköpostin vaihdosta myös:

  • Osoitteeseen saphr-paakayttajat@helsinki.fi, jotta tieto päivitetään myös SAP HR:ään.
    Huom! Tee sähköinen ilmoitus oman helsinki.fi -sähköpostiosoitteesi kautta.

Muiden omien tietojen muutokset voi tehdä itse SAP HR -järjestelmässä.

Henkilötunnuksen muuttaminen omiin tietoihin

Opiskelija 

Ilmoita henkilötunnuksen muutos ensin opiskelijarekisteriin ja pyydä sitten tiedon päivittämistä Helpdeskiltä.

Henkilökunta 

Ilmoita ensin muutokset (nimi, henkilötunnus) Henkilötietojen muutoslomakkeella (Flamma, vaatii kirjautumisen) ja pyydä sitten Helpdeskiä päivittämään tiedot myös käyttäjätunnukseen.

Muistathan ilmoittaa muutoksesta myös Helpdeskiin tai sovi opiskelijarekisterin / henkilöstöasiainhoitajien kanssa, että he toimittavat tiedon Helpdeskiin.