Användningen av tjänsten Adobe Connect upphör vid utgången av 2019

25.11.2019 - 11.14
Uppdaterad

Användningen av tjänsten Adobe Connect vid universitetet upphör vid utgången av 2019. I början av november fick alla vid universitetet tillgång till helversionen av videokommunikationstjänsten Zoom i realtid som ersätter Adobe Connect.

Med hjälp av Zoom, som är enkel att använda, kan du skapa mötesrum och delta med bild och ljud i möten, föreläsningar, seminarier och konferenser. Läs det tidigare meddelandet och övergå enkelt till Zoom med hjälp av Helpdesks instruktioner.

• Användningen av Adobe Connect upphör i slutet av 2019. Öppna universitetet och Nationalbiblioteket fortsätter tills vidare att använda Adobe Connect.
  • Zoom ersätter Adobe Connect vid universitetet. Läs Helpdesk Zoom-instruktion.
  • Om du vill bevara det du sparat i Adobe Connect ska du göra det före utgången av 2019.

Få aktuell information om universitetets IT genom att följa oss på Twitter @IT_HelsinkiUni