Förutse, stanna upp, fundera – Universitetets digitala säkerhet kräver riskhantering i vardagen från alla på universitetet

25.09.2023 - 08.17

En säker Vecka för digital säkerhet för alla vid universitetet! Under Veckan för digital säkerhet är det bra att stanna upp vid vardagliga aktiviteter. Framförhållning betonas i riskhanteringen, och det är också viktigt att alla på universitetet rapporterar sina datasäkerhetsobservationer vidare.

Syftet med temaveckan som anordnas av Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata är att tillhandahålla praktiska sätt att förbättra den digitala säkerheten. Men hur kan var och en av oss förbättra universitetets digitala säkerhet?

Läs mer i Flamma

Bekanta dig också med det övriga programmet av Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata (på finska)