Adobe Flash poistuu selainkäytöstä 31.12.2020

27.10.2020 - 13.28
Päivitetty

Adobe lopettaa pitkään selaimissa käytetyn Flash-teknologian tuen 31.12.2020. Samalla Flash-sovellusten käyttö päättyy. Adobe julkisti Flash-tuen ja samalla sen käytön päättyvän yhdessä Googlen, Microsoftin, Applen, Mozillan ja Facebookin kanssa jo vuonna 2017.

• Huom! Yliopiston IE-, Edge-, Firefox- ja Safari-selainten Flash-liitännäinen poistetaan jo maanantaina 2.11.2020 alkaen. Flash-liitännäisen poiston myötä tietotekniikkakeskus pyrkii selvittämään yliopistolla vielä mahdollisesti käytössä olevat Flash-ratkaisut, jotta näitä varten ehditään toteuttamaan korvaavia ratkaisuja ennen tuen päättymistä.
  • Tarvittaessa Flash palautetaan yksittäisille sitä tarvitseville koneille tuen päättymiseen saakka, kunnes korvaava ratkaisu on saatu toteutettua.
  • Huom: Chrome-selaimen ja VDI-koneiden sisäänrakennettu Flash-tuki säilyy tuen päättymiseen 31.12.2020 saakka!

Seuraa Tikeä Twitterissä @IT_HelsinkiUni!