HUPnet-verkon käyttöä rajoitetaan 1.2. alkaen

07.01.2019 - 14.02
Päivitetty

Osana langattomien vierailijaverkkojen uudistusta HUPnet-verkkoon voi 1.2.2019 alkaen kirjautua ainoastaan HUPnet-tunnuksilla. Henkilökunta ja opiskelijat voivat edelleen käyttää tietoturvallista eduroam-verkkoa.

Eduroam on kansainvälinen vierailijaverkko, johon sen piirissä olevat käyttäjät pääsevät kirjautumaan oman yliopistonsa käyttäjätunnuksilla turvallisesti ja maksutta. Pääset siis kirjautumaan yliopiston käyttäjätunnuksellasi eduroamiin sekä kotimaisissa että ulkomaisissa yliopistoissa. Suomessa palvelu on tarjolla lähes kaikissa yliopistoissa sekä ammattikorkeakouluissa ja kansainvälisesti 101 maassa.

Eduroam on asennettu valmiiksi Helsingin yliopiston keskitetysti hallinnoituihin tietokoneisiin. Omille laitteille eduroam on asennettava itse. Voit asentaa eduroamin täältä.

Lue eduroam-ohjeet täältä

- Lisätietoja eduroamista: eduroam.fi