Koko Unitube-videopalvelussa käyttökatko 22.12.2022–3.1.2023

17.11.2022 - 15.20

Unitube-videopalvelussa on käyttökatko 22.12.2022–3.1.2023. Katko koskee koko palvelua eli Unitube-salien ja -studioiden Unitube-tallennusta ja suoratoistoa, Unitube-lataamopalvelua sekä Helsinki.fi-sivuston Unitube-videokatsomoa.

Käyttökatko johtuu Unitube-taustajärjestelmä Opencastin pakollisesta versiopäivityksestä, jonka avulla mahdollistamme Unitube-palveluiden paremman jatkokehityksen.

Unitube-palvelun käyttökatkon aikana voit käyttää yliopiston Unitube-saleissa Zoom-palvelua tietokoneen avulla. Jos haluat katsella tai jakaa Unitubeen tallennettuja videoita katkon aikana, voit ladata jaettavat tallenteesi ennen katkoa Unitube-lataamosta väliaikaisesti johonkin muuhun palveluun, kuten Vimeoon tai YouTubeen.

Käyttökatkon aikana 22.12.2022–3.1.2023:

• Unitube-lataamo (lataamo.helsinki.fi) on pois käytöstä.
  • Unitube-katsomo (www.helsinki.fi/unitube) on pois käytöstä.
  • Unitube-salien ja -studioiden tallennus ja suoratoisto Unituben avulla ovat pois käytöstä.
  • Unitube-videot Moodlessa ovat pois käytöstä.

Jos tarvitset tukea, olethan yhteydessä IT-Helpdeskiin:

Pahoittelemme käyttökatkosta aiheutuvaa vaivaa! Pitämällä yliopiston järjestelmät päivitettyinä ylläpidämme muun muassa yliopistolaisten tietoturvaa