Lakkopäivän vuoksi etäyhteydet ovat ylikuormittuneet

Päivitetty: 
2.2.2018 - 12:00

Mikäli etäyhteys Pulse Securella ei toimi, niin voit kokeilla VDI-etätyöpöytää (suositeltava tapa, ohje: https://helpdesk.it.helsinki.fi/help/3114) tai HY-VPN-yhteyttä (ohje: https://helpdesk.it.helsinki.fi/help/5195).

VPN-yhteyttä ei tarvitse kaikissa tapauksissa käyttää. Mikäli tarvitset palveluita yliopiston sisäverkosta (esim. yhteyttä Efecteen, SAPiin tms.), voit käyttää VDI-etätyöpöytää selaimella osoitteessa https://vdi.helsinki.fi tai Vmware Horizon Client -ohjelmalla (asennusohje kotikoneelle https://helpdesk.it.helsinki.fi/help/3046).
 
Etätyöpöydät (Windows henkilökunnalle sekä Cubbli) ovat sisäverkossa, joten niissä toimivat suoraan koti- ja ryhmätallennustilat sekä muut sisäverkon palvelut. Tällöin et tarvitse erillistä VPN-yhteyttä (esim. Pulse Secure tai HY-VPN).
 
Seuraa keskustelua Yammerin Tietotekniikan vertaistuki-kanavalla: https://www.yammer.com/helsinki.fi/#/threads/inGroup?type=in_group&feedId=6682660&view=all